Dinami
21.08.15,21:09
Dobrý večer.
Som študent na VŠ, mám 22 rokov, problemy s dolnou končatinou plus ďalšie s tým spojené veci. Snažim sa zistiť čo najviac o ID - invalidný dôchodok . Dočítal som sa, že študent dostane automatický OMB 0,67 a preto by ma zaujímalo či keď si doplatím poistenie, či mi ho budú počítať z poistenia alebo sa mi automaticky priradí OMB 0,67.

Problémy mám od narodenia, posledná operacia pred cca 10 rokov, Splňalo by to nárok na ID z mladosti? Na ID z mladosti sú potrebné tie isté papiere ako pri klasickom ID?

Podľa čoho sa usudzuje kedy prišlo k invalidite? Kedže na strankach soc. poist. som čítal, že potrebný počet rokov sa zisťuje z celého obdobia pred vznikom invalidity a znami mi povedal niečo iné.
Roky sa teda počitajú od požiadania o ID alebo od vzniku invalidity?


Prečítal som tu od Vás dosť článkov a chcel by som Vám všetkym poďakovať, že sa najdu ľudia, ktorí dokážu pomocť. ;) (Bohužial u nás na úrade také štastie nemáme.) Prepačte mi ak sa pýtam na veci, ktoré by mi mali byť jasné ale človek ma v tom ,,bordel" pokiaľ Vám nik neporadí.
Za každú odpoveď a prípadne doplnujúce informácie Vám ďakujem :)
veronikasad
21.08.15,19:12
K otázke známeho založ samostatnú tému a z tejto témy tú časť otázky vymaž.
Dinami
21.08.15,19:41
Ďakujem za upozornenie :) už som to opravil.
avalik
23.08.15,16:53
V prvom rade si pozri prilohu c. 4 zakona o soc. poisteni http://www.zakonypreludi.sk/zz/2003-461 a zisti ci je tam tvoja diagnoza a ci ma mieru poklesu vykonu zarobkovej cinnosti ohodnotenu aspon na 40 %.
Ako 22 rocny potrebujes mat minimalne 1 rok poistenia.
Tvoj osetrujuci lekar by ti mal vediet poradit ci mas diagnozu na priznanie ID, pripadne ci by mohlo ist o priznanie ID z mladosti.

Na stranke Soc. poistovne mas celkom zrozumitelne spracovane informacie, su tam aj kontakty na Informacno-poradenske centrum.
Dinami
23.08.15,17:12