martin5504
17.09.15,23:32
Dobry den, mam v plane si tento mesiac vytvorit zivnost, som student 4 rocnika strednej skoly, no mam par obav, kedy zacnem platit vsetky odvody a dane? Rocne zuctovanie poistenie musim tym padom zaplatit uz teraz v Januari ak sa nemylim, takze zadarmo vsetko asi nebude. Dakujem.
Peggynka
18.09.15,05:37
V roku 2014 to bolo takto:https://www.podnikajte.sk/dane-a-uctovnictvo/c/1662/category/socialne-a-zdravotne-odvody/article/podnikanie-studenta-dane-odvody.xhtml
Tam sa menia hodnoty (nezdaniteľná časť základu dane,minimálny vymeriavací základ atď),takže si musíš do tých tabuliek dosadiť nové hodnoty a vypočítať,ale myslím,že aj v socpoist a zdr. poisťovni ti to povedia.To len tak orientačne pozri :)
http://pavolvarhanik.sk/clanky/odvody-po-zalozeni-zivnosti
martin5504
18.09.15,06:45
Diki to som si vsetko uz ujasnil, no zasekol somsa pri rocnom zuctovani zdravotnej poistovne, netusim kedy ich mam zacat platit kedze budem mat zivnost az teraz, tym padom RZP by malo az o rok v septembri 2016? Pretoze teraz cita, ze za rok 2014 sa teraz v septembri platia RZP.
veronikasad
18.09.15,06:49
V septembri 2015 sa platia nedoplatky z RZZP za rok 2014. Ty si ako študent poistencom štátu, preto až do 31.12.2016 si môžeš určiť vymeriavací základ nula - preddavky platiť nemusíš. Ak začneš podnikať do konca roku 2015, v lete 2016 ti urobí ZP RZZP za rok 2015 (z podkladov daň.priznania za rok 2015) a príp. nedoplatok - v závislosti od výšky zisku, musíš uhradiť.
Rovnaký postup bude aj po skončení roku 2016.
Od 1.1.2017 však už začneš platiť preddavky, vypočítané v RZZP za rok 2015.

Uvedené však platí len v prípade, že aj v roku 2016,2017 budeš študentom denného štúdia
martin5504
18.09.15,06:55