mondes
29.09.15,17:49
AHOJTE, klientka chce kúpiť auto na firmu formou operatívneho leasingu. Kvôli tomu, že o to auto sa bude starať leasingovka a vraj žiadnu akontáciu nebude musieť platiť. A pýta sa ma na názor. LEnže ja som v tom laik a neviem posúdiť, či je to dobré. Napr. to auto vôbec nebude na jej meno? Môžem dať do N všetky výdavky na auto? Ako budem uplatňovať nárok na DPH? Mesačne? Ďakujem za každú radu.
KEJKA
29.09.15,16:04
DPH budeš uplatňovať na základe faktúry dodávateľa.
Nebude to jej auto.
Či sa to oplatí, to musí zvážiť sama, porovnať, koľko dá za OL a kolko by dala za FL, prípadne za nové auto.
Tweety
29.09.15,17:12
Operatívny lízing nie je kúpa. Je to vlastne prenájom, za ktorý bude platiť ale MV nebude jej majetkom.
mondes
29.09.15,17:37
Ďakujem. Takže podstatný rozdiel je v tom, že pri FL auto je majetkom FO a pri OL auto je majetkom leasingovky? Takže keď s rozhodne, že to auto zoberie na OL, tak si môže aj napriek tomu dávať do N servis auta a ostatné výdavky, čo sa auta týka? A DPH si uplatním na základe faktúry. Ale niekde som čítala, že sa uplatňuje na základe splátkového kalendára. Tak čo je správne? Srdečná vďaka.
mondes
29.09.15,17:38
Dakujem tweety, prosím o tvoj názor k môjmu komentáru. Srdečná vďaka.
Tweety
29.09.15,17:41
Pri FL nie je majiteľom, tým sa stane až pri odkúpení, pri skončení lízingu. Pri nájme bude výdavkom nájom a spotreba PHM.
Consultix
29.09.15,17:48
V podstate sa bavime o troch moznostiach:
1. Operativny leasing
Je to prenajom, kde platis za vozidlo kazdy mesiac najom, o ktorom uctujes ako o sluzbe. Nikdy sa nestanes vlastnikom vozdila. (Nad ramec tejto zmluvy Ti ale mozu ponuknut vozidlo na odkupenie - je to ale samostatny pravny vztah). Nemas ziadne starosti, o prevadzku a stav vozidla sa stara spolocnost, DPH si uplatnujes z kazdej faktury, naklady mas len na PHL.
2. Financny leasing