Iveta93
04.10.15,13:48
Pri rozvode rodicov som bola pridelená do starostlivosti matke, otec platí výživné každy mesiac tak ako mu to bolo pridelené súdom. Pred viac rokmi sa mama velmi zmenila- zacala piť, prepustili ju z práce, nerobila nakupy, neplatila elektrinu, robila hanbu a prepila aj dom, takže ma úplne z jej dedicstva vydedila. Pobalila som si veci a odišla som bývať k otcovi, teraz to už budú 3 roky a matka na mna poslala za celý čas 2 x 50eur minulý rok v októbri a v novembri a to je všetko, nič viac. Už je viac ako 2 roky zamestnaná a príjem ma nad 700e. Nedvíha nám telefon, neodpisuje na sms, uplne ma ignoruje, ale všetkým známim hovorí že mi pravidelne každý mesiac posiela peniaze, čo nie je pravda. Ja som už plnoletá, ale stále študujem na strednej škole, nemám príjem, otec sa dodnes o mna stará, bývam u neho + mi pravidelne platí výživné na moj účet..
* Je matka povinná začať mi platiť nejaké peniaze alebo nám zaplatiť spätne za tie 3 roky čo ma úplne zanedbavala? Môžem sa s týmto problémom obráť na sociálku, vyriešim s tým niečo?
* Ďakujem za každú odpoveď.
ivka70
04.10.15,12:08
ak si ty ako dospela alebo tvoj otec pred tvojou dospelostou nedal navrh na zmenu vyzivovacej povinnosti z otca na mamu, tak mama ziadnu vyzivovaciu povinnost urcenu nema.

myslim, ze vyzivne by si mohla vymahat len v pripade, ze by bolo urcene a maximalne odo dna podania ziadosti na sud, kedze uz si dospela.
a to by si mala co najskor urobit - dat navrh na urcenie vyzivneho od matky.
Peggynka
04.10.15,12:12
Ups,tak toto som prehliadla:...+ mi pravidelne platí výživné na moj účet...(otec)
Iveta93
04.10.15,12:15
Ja už budem tento rok maturovať takže sa to už na súd asi neoplatí daváť..
Iveta93
04.10.15,12:28
To mení niečo na veci? Bude mu musieť teraz tie peniaze preplatiť,či?
Peggynka
04.10.15,12:31
Nie,otec si plnil povinnosť.Chyba sa stala,že to neriešil,keď si sa k nemu nasťahovala.
ivka70
04.10.15,13:17