flow111
21.10.15,05:53
Dobry deň. Potrebovala by som poradit. Konatel organizačnej zložky sidlo na sr je z čr a chodieva na prevádzky v sr. Nema pracovnú zmluvu ani s materskou spol a ani s org zložkou. Ubytovanie aj stravu platil cez firemný účet a k niektorým platbam nemám ani bloček. Už važne neviem... Hotel som zdanila na dph keďže sú to fa na firmu no pri strave si niesom istá a tak som ju dala do 518 a dph neuplatnila spravila som dobre? A ako mám postupovať v prípade, že nemám doklad od pohybu na účte? Som začiatočník a budem vďačná za všetky rady. Ďakujem
ivka70
21.10.15,06:31
Cesta z miesta bydliska do miesta pracoviska nie je pracovnou cestou, ani pre konatela. Na zaklade coho mu plati firma hotel?
avalik
21.10.15,06:41
Na stravne nepotrebujes blocky, zamestnancovi-konatelovi vyplatis zakonny narok, ucet 512.

Otázka č. 2 – Konateľ a cestovné náhrady
Máme konateľa spoločnosti, ktorý je občanom Francúzska. Konateľ prichádza do slovenskej spoločnosti z miesta bydliska vo Francúzsku. Patria mu cestovné náhrady podľa zákona o cestovných náhradách? Sú predmetom dane alebo nie?
Odpoveď
Konateľ spoločnosti s ručením obmedzeným sa na daňové účely považuje za zamestnanca a platiteľ príjmu (odmeny konateľa ) sa považuje za zamestnávateľa. Predmetom dane nie je cestovná náhrada poskytovaná v súvislosti s výkonom závislej činnosti do výšky, na ktorú vznikne zamestnancovi nárok podľa osobitných predpisov, ktorým je aj zákon o cestovných náhradách okrem vreckového poskytovaného pri zahraničných pracovných cestách.