rede
06.12.15,10:43
Dobrý deň,môžete mi poradiť, ktorý fotoaparát si mám kúpiť CANON PowerShot SX700 HS alebo CANON PowerShot G16? Som amatérka s cieľom viac sa venovať fotografovaniu. Fotoaparát budem používať hlavne na rodinné foto,príroda, makro,šport a pod. Od fotoaparátu očakávam kvalitné fotky.Láka ma aj ultrazoom u CANON PowerShot SX700 HS,len mám obavu,že fotografie aj pri nulovom zoome budú horšej kvality ako pri G16. Zase zoom u G16 je dosť malý, to ma odrádza. Tak hľadám kompromis,buď upustť od veľkého ultrazoomu a mať kvalitné (G16) fotky,alebo kúpiť HSX700. Prečítala som kopec recenzií, ale neviem sa rozhodnúť. Doteraz som mala fotoaparát zn Olympus,ale fotky z neho bol hrozný des. Takže teraz dúfam,že sa mi podarí vybrať si kvalitný foťák. Prosím pomôžte mi urobiť správny výber. Veľmi pekne ďakujem.
vlado 33
08.12.15,15:44
Pokiaľ si vyberáš z týchto dvoch foťákov, tak jednoznačne G16. Dôvod? vysoko svetelný objektív, väčší snímač, sánky na externý blesk. Ten 30X násobný zoom aj tak v ruke neudržíš. Neviem čo máš na mysli pod pojmom šport. U G16, krajinky v pohode, deti taktiež, makro detto. Myslím, že vtáčika na 50m fotiť nebudeš, bola by to zbytočná strata času. Na to sa používa iná technika, o tom inokedy.
rede
09.12.15,12:22
Ďakujem za radu. Tiež som sa skôr prikláňala k G16. U SX700 ma najviac odrádzala clona 3,2. Nerada by som mala za zhoršených svetelných podmienok nekvalitné fotky. A čo sa týka vtáčikov vo vzdialenosti 50m, ich fotenie prenechám väčším machrom. Inak, ešte rada by som vedela koľko metrov priblíži fotiaci objekt zoom 5. Srdečná vďaka
vlado 33
09.12.15,14:37
Tých vtáčikov som spomenul schválne, lebo s tým zoomom u tak malého čipu nič moc nevyčaruješ. Žiadne rozostrené pozadie napr. pri portréte, bokeh spomínať nebudem. Myslím, že 28-140mm ohnisko, bude úplne stačiť na kvalitnú komerčnú foto. S malým externým bleskom od Canonu, budú výsledky ešte lepšie.
rede
09.12.15,15:21
A priblíženie zoomom 5 sa nedá určiť, koľko je to metrov?