Jandyman
08.12.15,20:50
Nedávno sme požiadali o stavebné povolenie na rozšírenie otvoru dverí v nosnej priečke, na stavebnom úrade nám bolo povedané, že zákon vyslovene zakazuje robiť akékoľvek zásahy do nosných priečok.

Máme pritom riadne vypracovaný projekt od statika ktorý v tom žiadaný problém nevidel.

Neviem či sa v stavebnom zákone robila nejaká úprava v nedávnej dobe, ale viem že mnohý ľudia také úpravy bežne vykonávali.

Neviete o tom niečo? Kde by som to mohol v zákone nájsť? A ak to v zákone nie je, kde sa môžem obrátiť pokiaľ stavebný úrad mi odopiera vydať stavebné povolenie?

Byt sa nachádza na treťom poschodí trojpodlažného domu. Nad nami je teda už len prázdne povala.

Dom je zhruba 50-60 ročný z tehly.
Jedná sa o otvor v stene medzi kuchyňou a obývačkou. Teraz je široký 960 a chceli by sme ho rozšíriť na 210. Výšku chceme ponechať.

Nie som na to síce odborník, ale povedal by som, že zásah do statiky je skutočne minimálny. Ako som už spomenul, papiere nám robil architekt ktorý kontroloval aj povalu a ukotvenie krovu.

Byt pôsobí takto dosť stiesnenie a takže dosť by nám to vylepšilo bývanie.

Oficiálne rozhodnutie zo stavebného úradu nemáme, povedali nám to na podateľní že je to škoda podávať a platiť za kolok lebo to aj tak neprejde.

Ide o to, že ak je na to zákon tak potom samozrejme nie je o čom, ale ak na to zákon nie je tak potom máme nádej že sa jedná len o byrokraciu a tým pádom máme šancu ak zabojujeme.

Je teda na to nejaký zákon či predpis, alebo nie je? A ak je tak aký a kde ho môžem nájsť?

A ak nie je, tak ako máme postupovať aby sme mali bývanie podľa svojich predstáv?

Za všetky odpovede a akékoľvek rady ďakujeme
buchač
08.12.15,20:03
buchač
08.12.15,21:11
Nevhodné ???
Nuž pre koho ako...

Možno pre nejakého kvalifikovaného účtovníka aj hej.
Možno pre niekoho iného tiež.

Ja by som len rád vedieť a hlavne vidieť, ak by došlo k zrúteniu nosnej priečky, čo by sa dialo. Možno by sa potom jeden aj dočítal v novej téme :