matus12341234
30.12.15,13:38
Dobry den

V roku 2002 mi bol uznany plny invalidny dochodok. Mal som vtedy 20 rokov a bol som student.

V tok 2010 mi bol znizeny na 50%, a roku 2012 zvyseny na 70% . Suma mi bola znova prepocitana a kedze som pocas obdobia 2002 - 2012 nepracoval, zaklad na vypocet dochodku mi bol podstatne znizeny. Je takyto postup poistovne spravny?

Za rozhodujuce obdobie poistenia pri vypocte ID sa poklada datum do vzniku invalidity, alebo datum zmeny percenta postihnutia?

Dakujem
veronikasad
30.12.15,15:27
čo rozumieš pod "základ pre výpočet dôchodku"?
matus12341234
30.12.15,21:53
Pod "zakladom pre vypocet dochodku" som myslel vyslednu sumu z ktorej sa pocitaju %.

Neviem sa asi zrozumitelen vyjedrit, tak radsej priklad.

Ked ma osoba uznany plny invalidny dochodok 100% dostane 1.00 * Z
Ked ma ta ista osoba postihnutie 65% dosnete 0.65*Z

pod "zakladom pre vypocet dochodku" myslim to Z
Katy a R
30.12.15,22:09
Stačí si dobre prečítať § 73 , alebo všetko o ID od §70 aspoň. tam je presný postup výpočtu (pri obidvoch typoch) http://www.zakonypreludi.sk/zz/2003-461
Tvoj "základ pre výpočet dôchodku" (to tvoje Z) určite nebol znížený .
ale všetko to máš zdôvodnené a vysvetlené aj v rozhodnutí. ty už máš zohľadnenú dobu až do dôchodkového veku.
ineeedmoney
06.03.16,10:33