windstorm
03.01.16,12:19
Ahojte,

je to legalne, aby firma preplatila zivnostnikovi dovolenku? Ak by to, povedzme, bolo stanovene v zmluve?

V pripade choroby je to ako?

Dakujem.
ivka70
03.01.16,11:26
Frma? Aka firma?
Zivnostnik ma odberatelov, ktorym dodava a fakturuje - ci uz tovar alebo sluzby.
Tych jeho dovolenka ani choroba nezaujima a netyka sa ich.
Zivnostnik si je sam sebe panom a ak chce platenu dovolenku, musi si ju zaplatit sam.
Narok na nemocenske ma v pripade, ze splna podmienky a plati si nemocenske poistenie.
Jarka 1
03.01.16,11:28
Živnostník nie je zamestnanec. To je o niečom úplne inom.
kopretinka
03.01.16,11:37
:eek:
windstorm
03.01.16,11:44
ZDravim, avsak v zmluve medzi mnou (zivnostnikom ) a firmou, pre ktoru pracujem, mam uvedenu dovolenku. Potom je to mozne, ci nie? Ja to vnimam ako dobru volu firmy, pre ktoru pracujem ako freelancer - externy pracovnik. Alebo sa mylim?
windstorm
03.01.16,11:45
Samozrejme, ze je rozdiel byt zivnostnikom a zamestnancom. Vasa odpoved mi vobec nepomohla.
willma
03.01.16,11:50
a čo si čakal? Źe ti povie,že máš nárok?
windstorm
03.01.16,11:52
okey, narok je mozno prisilne slovo. Povedzme - mat MOZNOST preplatenej dovolenky.
ivka70
03.01.16,12:03
To je dost divna zmluva, napadnutelna ako zavisla cinnost, kedze peiznava zamestnanecke vyhody niekomu, kto sa bobec neriadi Zakonnikom prace.
Dovolenka mala byt napocitana v cene, za ktoru je sluzba poskytovana.
windstorm
03.01.16,12:05
vdaka ivka70, budem to riesit, zistim si viac.
ivka70
03.01.16,12:05
Vasa zmluva sa riadi Obchodnym zakonnikom, ten pojem dovolenka nepozna a pliest do toho Zakonnik prace ?? To kazdy kontrolor zisti nezrovnalost ...
windstorm
03.01.16,12:09
to som nevedela. Zivnost zacinam teraz prvykrat v zivote, zbieram informacie, no stale nachadzam dalsie a dalsie nejasnosti. No ucim sa aj ja. Idem si prestudovat Zivnostensky zakon. Dakujem za pomoc.
profesional
03.01.16,12:52