Al1enk0
14.01.16,13:39
Dobrý deň,
vie mi niekto poradiť ako sčítam bunky zo stĺpca SUMA, ktoré su v stĺpci STAV označené červenou farbou ? Ak je to teda vôbec možné. Ak nie, tak by bolo možné vyznačiť farebne bunky v stĺpci SUMA a potom určiť podmienku na sčítanie červených buniek ?
Ďakujem za akúkoľvek konštruktívnu radu a berte ohlad na to, že som laik :)
Kabaka123
14.01.16,13:00
prilož vzorový excel súbor... to čo chceš by sa dalo podmieneným formátovaním...
Chobot
14.01.16,13:01
Otázne je, na základe čoho sa tie bunky vyfarbujú na červeno či zeleno? Robí to niekto ručne, alebo je tam nejaké podmienené formátovanie? Ak je tam podmienené formátovanie, tak treba pre sčítanie určiť tú podmienku.

Ak je to ručne, tak to je zbytočná robota. Stačilo by do toho stĺpca zadať napr. U pre uhradené a N pre neuhradené, nastaviť podmienené formátovanie - teda bunku by ti vyfarbilo na červeno, ak sa zadá N a na zeleno, ak sa zadá U a zároveň by si v sumáre mohla spočítať sumy na základe tých U a N.

Prilož súbor.
Kabaka123
14.01.16,13:07
upresni čo chceš spočítať... ja mám excel 2003 a preto som si nainštalovala doplnok RJ tools od Radka Jurečka... je tam funkcia spočítanie buniek podľa farby... nakoľko excel 2003 má obmedzené podmienené formátovanie...
Al1enk0
14.01.16,15:36
Robené je to zatial ručne, ale to s tým N a U, aby mi to automaticky sfarbilo by bolo fajn. Len fakt neviem ako na to ... a už vôbec nie ako ich potom zrátať :) a používam 2007čku. A neviem ako to funguje ked farby sú rozlíšené v položke STAV a ja potrebujem aby mi zrátalo SUMU ...
Chobot
14.01.16,15:46
Teraz už nestíham, večer alebo zajtra ráno ti sem dám príklad.
Al1enk0
14.01.16,16:12
Ďakujem vopred :)
Kabaka123
14.01.16,17:23
v exceli 2003 podmienené formátovanie vyzerá takto

U-uhradené -vyfarbi na zeleno
N-neuhradené - vyfarbi na červeno

je to potrebné zadať do stĺpca stav, v tvojom prípade F

OPRAVA
funkcia SUBTOTAL je lepšia ako SUMIF

vid súbor
mepex
14.01.16,18:38