marek-bakos
21.01.16,13:37
Dobry den, pracujem ako zamestnanec v obchode s elektrom. (a aj by som nim zostal)Moje hobby su vsak tvorba eshopov a www stranok, pricom doteraz som za to nic nedostal ( boli vzdy pre kamaratov a znamych). Teraz sa vsak objavilo viacero prilezitosti si privyrobit, pricom dani zakaznici by mi prenechali cely manazment ich webu a mesacne mi za to nieco platili. Predpokladam ze najma zo zaciatku pojde o mensie sumy 100-200 eur mesacne. Vsetci vsak preferuju spolupracu s firmou, nie so zamestnancom, asi kvoli administrative a nakladom. Aku formu mi odporucete? podmienkou je aby to bolo lacne/jednoduche co sa tyka zalozenia aj spravy (poplatky, uctovnictvo..).
Dakujem pekne za kazdu radu
veronikasad
21.01.16,15:17
aký celkový mesačný, resp. ročný príjem=tržby, nie zisk - predpokladáš ?
KEJKA
21.01.16,15:38
živnosť. 1. rok neplatíš sociálku, ani ďalšie roky, pokiaľ ten príjem bude taký ako píšeš. Zdravotné odvody - ZP ti vypočíta nedoplatok na základe RZZP - tiež po roku.
marek-bakos
22.01.16,06:38
Dakujem, vedeli by ste mi povedat, kolko stoji priblizne "uctovnictvo" pre takeho zivnostnika?
marek-bakos
22.01.16,06:39
Predpokladam trzby prve 1-2 roky mozno 2000-3000 eur rocne
veronikasad
22.01.16,06:53
Pri príjme, ktorý si uviedol (2000-3000€ ročne) ti nevznikne povinná registrácia v SP, Preddavky do ZP pri súbehu zamestnania a podnikania do 31.12.2017 platiť nemusíš, nedoplatok v závislosti od výšky zisku uhradíš po vykonaní RZZP prísl. zdr.poisťovňou. Treba isť osobne do ZP a určiť si vymeriavací základ pre platenie preddavkov nula.

Ak nepredpokladáš vysoké výdavky, pri zdaneni tejto činnosti môžeš uplatniť paušálne výdavky vo výške 40 % z príjmov, max. 420€ mesačne.
bodliak
22.01.16,08:12
V tom rozsahu by Ti stačila daňová evidencia.
Ak nemáš ambíciu evidovať sám, účtovník má sadzobník. Počet pohybov, plátca-neplátca DPH, spracovanie výkazov atď.
marek-bakos
22.01.16,10:47