majko 15
22.01.16,10:29
dobrý den vám prajem.na streche je položený hliníkový plech ale nie je tam daná parozábrana.cez zimu sa tvorí kondenz.neviem čo mám robiť ako postupovať. chcel by som zateplit podkrovie
ale problém je v tom že pokládka plechu bola zle prevedená.jeden pán mi povedal že to treba zrealizovať celkovu výmenu krytiny no to sa mi zdá nákladné.poraďte prosím ak má niekto v tomto smere skusenost ako by sa malo teda postupovať.ďakujem za vaše odpovede
marleau
22.01.16,13:40
Pán mal pravdu. Je to najlepšie riešenie, ak nechcete mať ešte väačšie problémy.
majko 15
23.01.16,07:39
ok môžem sa teda opýtať čo je na na tej pokládke plechu zlé?ako to malo vypadať?lebo ja som v tomto smere laik.napíšte prosím aj ďalší. dakujem
vlado 33
23.01.16,11:04
Máš obrovský problém, nebola použitá paropriepustná fólia pod latovaním. Kondenzát zo strechy bude zatekať do drevenej konštrukcie, narušovať ju. Mráz, v navlhnutom dreve vytvorí póry, do pórov sa usadia drevokazné plesne a huby, ktoré zničia drevenú konštrukciu strechy. Môže byť ošetrená aj Krovsanom. Pokiaľ by si to zateplil, urýchlil by si hnilobný proces. Otázka znie, kto tu krytinu takto inštaloval?
Pokrývači ti nepovedali o tomto probléme?
Daj viac info o výmene krytiny.
marleau
23.01.16,13:01
Nehovoriac o tom, že vlhkosť v izolácii dramaticky znižuje jej tepelnú odolnosť. Ja vždy navrhnem zákazníkovi paropriepustnú fóliu, lebo jeden nevie, kedy to bude chcieť zaizolovať.
marleau
23.01.16,13:04
Ťažko určit z fotiek, ale pravdepodobne je zle uložený, preloženie je asi nedostatočné. To by chcelo vidieť. Ak to nie je ďaleko od Žiliny...môžem to pozrieť. Tu platí, že nie ste tak bohatý, aby ste platili najnižšiu cenu.
majko 15
23.01.16,16:36