KisKis
01.02.16,14:53
Dobrý deň, známa pracuje ako opatrovateľka v AT od roku 2013 nepretržite na rakúsku živnosť, platí si tam odvody do SVA. Po troch rokoch sa rozhodla podať daňové priznanie - moja otázka je či ho má podať za roky 2013,2014,2015 alebo len za bezprostredne posledný rok čiže 2015? A ako sa to odrazí na odvodoch do SVA alebo má podať DP až po 5 rokoch, pokiaľ ju FA nevyzve? Príjem bol v tých troch rokoch stále do 11.000 eur ročne.
arizona
01.02.16,15:56
Kedy vzniká povinnosť podať daňové priznanie

Podať daňové priznanie je povinná každá osoba s neobmedzenou, ale aj s obmedzenou daňovou povinnosťou a to vtedy ak:

je na podanie vyzvaná príslušným finančným úradom (§ 42 Abs. 1 Z 1 EStG 1988), t.z. keď je jej poštou doručená výzva, alebo sú jej poštou doručené daňové formuláre.
v prípade dosiahnutých príjmov, ktoré automaticky podliehajú zdaneniu (§ 42 Abs. 1 Z 2 EStG 1988)
v prípade, ak čistý príjem je vyšší ako 11.000€ pri neobmedzenej daňovej povinnosti (§ 42 Abs. 1 Z 3 EStG).
v prípade súbehu príjmov zo závislej a nezávislej činnosti
v prípade príjmov zo závislej činnosti a iných príjmov vyšších ako 730eur, ak je celkový príjem vyšší ako 12.000eur
v prípade, ak už bolo daňovníkovi pridelené daňové číslo
Ďalším dôvodom na podanie daňového priznania v Rakúsku je uplatnenie si daňových bonusov, ktoré sa za určitých podmienok ako negatívna daň vyplatia podnikateľovi - čítajte tu.http://www.opatrovanie-rakusko.sk/opatrovanie-rakusko/12-Danove-Informacie

Je iba na jej rozhodnuti, ci si ho poda,ak to zakon neprikazuje.Ak si chce podat,staci za posledny rok.

Doplnenie:
_---------------------

Akurat dnes som citala,ze jedna zena si dala tu namahu a urobila si statistiku u zopar liudi,ktori pracovali na zivnost v AT a zostali na dochodku.
Zistila,ze ti,co podavali DP( ked nemuseli),tak mali neskor vyrazne vyssi dochodok.
Lebo im vyratavali pocas prace realne odvody,kdezto tym,co nepodavali vyratavali dochodok iba tabulkovo podla minimalnej mzdy...