Mzdarka2
02.02.16,09:15
Zdravím, manželka poberala celý rok rodičovský príspevok v júli sa zamestnala (pravdebodobne sa jedná o pracovnú zmluvu), môže si manžel uplatniť NČZD na celý rok s tým, že odpočíta príjem z pracovného pomeru? Spĺňa jednu z podmienok na uplatnenie NČZD a to tú, že manželka sa stará o vyživované maloleté dieťa. Ďakujem
Tweety
02.02.16,08:16
Uplatní si rozdiel medzi NČZD a jej príjmami zníženými o odvody.
Mzdarka2
05.02.16,08:50
Takže keď mi dá zamestnanec potvrdenie od ženy odpočítať čiastkový základ dane od NČZD? Ešte som nemala taký prípad som začiatočník. Dalo by sa uplatniť len za obdobie ktoré nepracovala alebo musí si uplatniť celý rok.
Tweety
05.02.16,08:53
kedže poberala RP celý rok, tak ten rozdiel už nedelíš na mesiace
Mzdarka2
05.02.16,09:01
Len pre zamestnanca je zaujímavejšie si uplatniť tie mesiace ktoré poberala len RP (pokým bola evidovaná na úrade práce) ako celý rok od kedy už pracovala na PZ keďže sa už od NČZD odráta jej príjem za dané mesiace, ktoré pracovala. Chcela som vedieť či je aj takáto možnosť, ale zrejme si musí celý rok.
Tweety
05.02.16,09:04
Myslíš, že by sa príjem neodrátaval? to nie je možné. Ona bola súčasne aj na ÚP aj poberala RP? toto nie je možné
Mzdarka2
05.02.16,10:39
pardon nebola evidovaná. Myslím to tak, že by si uplatnil NČZD na tie mesiace kedy nebola zamestnaná aj keď RP poberá celý rok. Pretože ak si dám celý rok musím odrátať jej príjem a to mu vyjde preplatok pár eur ak uplatní 7 mesiacov (pokým nezačala pracovať) bude to o dosť viac a pomôže mu to.
Tweety
05.02.16,10:54
musíš ísť podľa zákona, to, čo uvádzaš nie je možné, ale už som ti to napísala, mzdárka má postupovať podľa zákona, či? kuk FS
https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/dan-z-prijmov/fyzicke-osoby#NezdanitelnaCastManzelManzelka
Mzdarka2
05.02.16,10:56
samozrejme ďakujem
angelaanakonda
22.02.21,10:14