Arsn
10.06.16,01:27
Som študent VŠ a som podľa zákona nezaopatrené dieťa. Pred štyrmi rokmi mi umrel otec. V čase jeho úmrtia som podstupoval dlhodobý liečbebný proces, ktorý mi neumožňoval kontakt s rodinou ani návštevu domova a účasť na dedickom konaní. Podpísal splnomocnenie o tom aby ma matka zastupovala na DK, bez toho aby som vedel čo vlastne podpisujem som to podpísal. Dnes už zhruba rok matka žije s novým partnerom (pred jeho príchodom sme s mamou normálne fungovali) v ,,našom,, dome (po otcovi), mňa vyhnala z domu (napriek tomu, že som sa rovnocenne staral o domácnosť a prispieval na ňu), odmieta kontakt so mnou a tlačí na mňa, aby som si zmenil trvalý pobyt. Zaujíma ma nasledovné:

1. Mohol som sa týmto vzdať dedičstva v jej prospech? Alebo sa iným spôsobom o dedičstco pripraviť?

2. Môžem sa dostať ku kópiám splnomocnenia a výsledku konania?

3. Môžem sa odvolať ak konala v môj neprospech?svoj prospech?

4. Má právo mi zamedziť prístup na miesto trvalého bydliska? a žiadať po mne zmenu trvalého bydliska?

5. Môže moja situácia v čase úmrtia otca, ovplyvniť odvolanie?ospravedlňujem sa za dĺžku textu ale myslím, že je potrebné uviesť okolnosti a po preštudovaní OZ §31-33b a 7.časti OZ 40/1964 som stále nedostal odpovede na svoje otázky.

Vďaka za radu
ivka70
10.06.16,02:32
1. mohol
2. skor nie, ale notar to zapracoval do ded. konania
3. kazdy vysledok dedicskeho konania sa da vyziadat na okresnom sude prislusnom poslednemu trvalemu pobytu otca
4. ak si nezaopatrene dieta, nie
ziadat moze
ale akonahhle prestanes byt nezaopatrenym dietatom a v dome nevlastnis ziadnu cast, moze ti TP zrusit ona
5. ak si bol svojpravny v case podpisu splno ocnenia, tak nie
arizona
10.06.16,05:10
Co si vlastne podpisal? Ze sa vzdavas dedicstva po otcovi v prospech matky? Matka je jedinym vlastnikom domu? Mas surodencov?
Arsn
10.06.16,05:38