Andrej4859
12.06.16,18:13
Dobrý deň,

študujem externe VŠ, bývam sám v podnájme, kde mám aj trvalé bydlisko a som evidovaný na úrade práce, teda nepracujem. Mám 23 rokov. Mám na niečo nárok?

Ďakujem za odpoveď
veronikasad
12.06.16,17:15
máš od oboch rodičov súdom stanovené výživné ? (ak sa pýtaš na dávku v hmotnej núdzi)
Andrej4859
12.06.16,17:25
Nie nemám, ale bývam sám v podnájme, v inom meste ako moji rodičia. Je to treba?
dmc
12.06.16,17:31
nejde o denne studium,............mas narok.....normalne pracovat.
Andrej4859
12.06.16,17:46
Mám našetrených 10000€ z dohôd čo som makal od 15tky... Tak si chcem dať teraz pauzu na rok-dva kým nedoštudujem a poriadne sa venovať škole.
dmc
12.06.16,17:48
ked si chces dat pauzu tak naco si prihlaseny na urade prace ??????????????????????????????
veronikasad
12.06.16,17:53
ano, treba. Lebo do 25 rokov si posudzovaný spolu s rodičmi.
Andrej4859
12.06.16,17:58
Zatiaľ niesom na UP , študujem denne končím bakalára a chcem prestúpiť na externé štúdium . Vedel by si mi poradiť či by som mal nárok na ten aktivačný ak by som býval aj naďalej sám, bol prihlásený na UP kvôli poisteniu a zvyšoval si kvalifikáciu externým štúdiom? Ďakujem ti
avalik
12.06.16,18:16
5/2004

§ 52
Príspevok na aktivačnú činnosť formou menších obecných služieb pre obec alebo formou menších služieb pre samosprávny kraj

(1) Aktivačná činnosť formou menších obecných služieb pre obec alebo formou menších služieb pre samosprávny kraj na účely tohto zákona je podpora udržiavania pracovných návykov dlhodobo nezamestnaného občana, ktorý je poberateľom dávky v hmotnej núdzi a príspevkov k dávke v hmotnej núdzi. Počas vykonávania menších obecných služieb pre obec sa uchádzač o zamestnanie nemôže zúčastňovať menších služieb pre samosprávny kraj alebo dobrovoľníckej služby podľa § 52a. Počas vykonávania menších služieb pre samosprávny kraj sa uchádzač o zamestnanie nemôže zúčastňovať menších obecných služieb pre obec alebo dobrovoľníckej služby podľa § 52a.

--------------