vierkanevierka
16.06.16,02:22
Som v podstate stále laik, čo sa týka vecí účtovných, ale ozaj ma zaujíma....Tri mesiace účtujem, platby kartou cez interné doklady, teda výdavok, príjem, vypisujem ičá dičá a firmy......A potom v rámci bankového výpisu, zaúčtujem výdavok na priebežnú položku banka.......Kvôli cca 3 dňovému posunu, ktorý vzniká v rámci dátumu samotnej účtenky pri platbe kartou a následného zaúčtovania v rámci bankového výpisu.....a nie je to celé zbytočné, ak sa dajú už veci v rámci DPH presúvať z mesiaca na mesiac, resp. z kvartálu na kvartál....Opakujem, len som sa zamyslela, a mám pocit, že je to hrozne veľa roboty, kvôli ničomu v podstate.....A som naozaj len laik, ale mám pocit, že je to zbytočná robota.....a ozaj by som len účtovala veci v rámci bankového výpisu, aj s DPH ( lebo hádam je jedno, či 4.5 alebo 8.5 keď je to stále v rámci kvartálu, a v kontrolnom výpise, v rámci DPH je len suma, nikoho dátumy nezaujímajú....a veci na prelome, (mesiaca, kvartálu ) riešila presunom DPH.....ale opakujem, som amatér a možno som hĺbku celého cirkusu s priebežnými položkami, pri platbe kartou, zle pochopila.....a som úplne mimo, a musí to tak byť.....a môj príspevok je len zbytočný, ale aj tak....načo?
Žabinka
16.06.16,04:20
skús napísať zrozumiteľnejšie o čo ti vlastne ide.. lebo z takejto chaotickej otázky to neviem.. čo má presun dph s platbou kartou?
KloferHladny
16.06.16,13:00
Tvoj problém je asi v tom, že si nevieš rady s priebežnými položkami, účtuješ cez interné doklady a následne dohľadávaš platby v banke ....
Na platby kartou sa pozeraj ako na iné záväzky - eviduj v osobitnej knihe záväzkov so súčasnou evidenciou v DPH (ako keby to bola faktúra, akurát že v KV to uvedieš ako platbu ERP). Úhrady z banky potom likviduješ tak, ako úhrady faktúr.
Platba kartou je jednoduchá vec, platí sa rýchlo, akurát spracovanie v účtovníctve už také jednoduché nie je...
Gabi03
16.06.16,13:10