vierkanevierka
16.06.16,02:22
Som v podstate stále laik, čo sa týka vecí účtovných, ale ozaj ma zaujíma....Tri mesiace účtujem, platby kartou cez interné doklady, teda výdavok, príjem, vypisujem ičá dičá a firmy......A potom v rámci bankového výpisu, zaúčtujem výdavok na priebežnú položku banka.......Kvôli cca 3 dňovému posunu, ktorý vzniká v rámci dátumu samotnej účtenky pri platbe kartou a následného zaúčtovania v rámci bankového výpisu.....a nie je to celé zbytočné, ak sa dajú už veci v rámci DPH presúvať z mesiaca na mesiac, resp. z kvartálu na kvartál....Opakujem, len som sa zamyslela, a mám pocit, že je to hrozne veľa roboty, kvôli ničomu v podstate.....A som naozaj len laik, ale mám pocit, že je to zbytočná robota.....a ozaj by som len účtovala veci v rámci bankového výpisu, aj s DPH ( lebo hádam je jedno, či 4.5 alebo 8.5 keď je to stále v rámci kvartálu, a v kontrolnom výpise, v rámci DPH je len suma, nikoho dátumy nezaujímajú....a veci na prelome, (mesiaca, kvartálu ) riešila presunom DPH.....ale opakujem, som amatér a možno som hĺbku celého cirkusu s priebežnými položkami, pri platbe kartou, zle pochopila.....a som úplne mimo, a musí to tak byť.....a môj príspevok je len zbytočný, ale aj tak....načo?
Žabinka
16.06.16,04:20
skús napísať zrozumiteľnejšie o čo ti vlastne ide.. lebo z takejto chaotickej otázky to neviem.. čo má presun dph s platbou kartou?
KloferHladny
16.06.16,13:00
Tvoj problém je asi v tom, že si nevieš rady s priebežnými položkami, účtuješ cez interné doklady a následne dohľadávaš platby v banke ....
Na platby kartou sa pozeraj ako na iné záväzky - eviduj v osobitnej knihe záväzkov so súčasnou evidenciou v DPH (ako keby to bola faktúra, akurát že v KV to uvedieš ako platbu ERP). Úhrady z banky potom likviduješ tak, ako úhrady faktúr.
Platba kartou je jednoduchá vec, platí sa rýchlo, akurát spracovanie v účtovníctve už také jednoduché nie je...
Gabi03
16.06.16,13:10
účtovná jednota musí zaevidovať každý účtovnú a hospodársku operáciu. A platba kartou je jedna operácia a zníženie stavu bankového účtu druhá operácia. Nemôžeš dva kroky spraviť v jednom, tobôž nie, ak sú rôzne dátumy. ;)
vierkanevierka
18.06.16,00:34
Tomu rozumiem......dakujem za komentar, ale uz som sa stretla s tym, ze mi hovorili, ze to nemusim robit cez priebezne polozky, lebo naco....Tak sa snazim zistit, ze ako....lebo mam ozaj hrozne vela ucteniek co sa tyka platby kartou....a tie rozne datumy, ved to je to co nechapem....a preto sa pytam.....ci je to kvoli DPH alebo kvoli comu, a ako sa to da zjednodusit, ale studujem to uz tyzden ale myslim ze sa neda, teda ID vydavok, ID prijem, a potom banka pribezna polozka vydavok.....s inym datumom....a jednoduchsie to uz asi nepojde, aj ked uz mam ID doklad 122 a to sme este len v juni...teda vela ucteniek.....a ica, dica, adresy....nuz co sa da robit....ak treba, tak treba
cacka
18.06.16,08:06
Nechápem prečo vypisuješ IČO a DIČ k platbám kartou? Pokiaľ je to faktúra uhradená kartou, tak ju zaevidujem medzi faktúry a nie medzi ID. A k bločkom IČO a DIČ nevypisujem. Bločky k platbám karou si účtujem raz za mesiac - na konci a jedným ID. To čo prechádza z mesiaca do mesiaca mi ostáva na priebežných položkách. Jednoduchá vec.
Consultix
18.06.16,15:39
§ 11 Zakona o uctovnictve:
Účtovný zápis
(2) Účtovná jednotka je povinná podľa tohto zákona zaznamenávať účtovné zápisy v účtovnom období priebežne.

Priebezne ale neznamena jednym dokladom mesacne.
Gabi03
20.06.16,05:00
prečítaj si postupy účtovania
cacka
20.06.16,06:09
Robím to takto už roky a mám za sebou aj kontroly...všetko je v poriadku. Pracovala som aj v dvoch účtovných kanceláriách a tiež sa riešili ID na konci mesiaca...nikdy s tým nebol problém.