Cecil 67
15.07.16,22:17
V chove sliepok som viacmenej začiatočník. Do nedávna som bola len pozorovateľ a teraz sa o nich aj starám, no neviem, kde sa stala chyba. Sliepky dostali blšky, v kuríne sú drobné cicavé potvory,(neviem čo to je) :( a dnes keď som čistila kurín, tak som spozorovala, že majú aj hlisty. Je to normálne?? V obchode mi nič nepredali a dokonca som bola aj v lekárni, ani tam mi neporadili. Vraj mám ísť za veterinárom.
Neviem si rady. Kurín som dôkladne vyčistila a nastriekala savo aj ekologický prašok, poprášila som aj sliepky, no neviem, čo na tie hlísty. Poraďte mi, ak ste už mali takúto skúsenosť. A čomu sa mám v budúcnosti vyhýbať, aby sa to už nezopakovalo?
Chúďatá prestali sa niesť a báli sa ísť spať do kurína.
bodliak
16.07.16,06:12
Na dezinfekciu kurina sme pouzivali vapno, na odcervenie Helmirazin.
arizona
16.07.16,06:36
sosak
16.07.16,07:03
Chúďatá prestali sa niesť a báli sa ísť spať do kurína.
-------------------------------------------------------
Savo prenikavo zapácha a preto odmietajú ísť do kurína. Po čase Savo vyprchá a potom sa tam nasťahujú. Odjakživa sa na dezinfekciu používalo vápno.
branislavp
17.07.16,19:54
Všetko, čo existuje v kuríne vypratať, kurín vystriekať vápnom, do ktorého vmiešať savo, nie veľa. Nielen steny ošetriť, ale aj nádoby na vodu poriadne vyčistiť, nádoby na krmivo, aj bydlo nastriekať a iné veci, ktoré sa nachádzajú v kuríne. Pôvodné hniezdo z kurína vyhodiť, urobiť nové hniezdo z voňavého sena. Aj podlahu v kuríne vyzametať a poprskať vápnom. Popol z dreva je veľmi vhodný, aby sa v ňom sliepky kutrali. Do kurína daj listy z orecha - odpudzujú hmyz.. Daj sliepkam kyslú kapustu, nie veľa, na pitie zvlášť okrem čistej vody aj kapustnicu . Hygienu v kuríne je nutné dodržiavať pravidelne denno denne, aby boli nosnice v čistom prostredí a mali vždy dostatok kvalitného krmiva a vždy čerstvú vodu.
judit.esam
18.07.16,11:59