ladynika
16.09.16,12:09
Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o radu. Manžel nastúpil do firmy a pracuje na tri smeny dvanástky. V júli odrobil 184, v auguste 172,5 a v septembri mu vychádza opäť 172,5. Neviem či je zo zákona možné odpracovať toľko hodín a ak náhodou nie je, ako to môže riešiť? Keď sa pýtal mzdárky, povedala mu že oni sa neriadia fondom pracovného času, ale vlastným. Môže to tak naozaj byť??
Ďakujem vopred za každú odpoveď a vysvetlenie.
Tweety
16.09.16,10:14
Firma musí dodržiavať ustanovenia dané v ZP.
ladynika
16.09.16,10:16
A ako treba postupovať?
Tweety
16.09.16,10:18
ak ide o nedodržiavanie ZP, môže upozorniť IP
ladynika
16.09.16,10:20
ospravedlňujem sa, ale som laik a neviem čo je IP...
Tweety
16.09.16,10:20
Inšpektorát práce
ivka70
16.09.16,10:21
Ak maju nerovnomerne rozlozeny pracovny cas, tak staci, ak maju dodrzane v plane zmien, ze pocet hodin za tyzden priemerne za 4 mesiace "sedi"s fondom pracovneho casu podla pracovnej zmluvy.
Treba si to pozriet v kalendari zmien.
Ak ma naplanovanych priemerne za 4 mesiace viac hodin ako moze, musi cast tych hodin byt planovany nadcas.

Treba preverit aj to, ci nemal cast tych hodin zaplatenych s nadcasovym priplatkom.
Ak to dodrzane nie je, kontrolovat to ma pravo Inspektorat prace.
ladynika
16.09.16,10:27
aha, vďaka, takže treba podať podnet predpokladám...
a ešte jedna otázočka, v júli odrobil smenu aj v nedeľu, pretože kvôli zastupovaniu kolegu mu chýbali hodiny do ich fondu. Dostal za to aj 50% príplatok. V auguste zastupoval tiež a v nedeľu odrobil 8 hodín a príplatok nedostal. Odpoveď mzdárky bola, že predtým mu ho dali, lebo ešte nemal svoju smenu. Tento mesiac mu pridelili smenu A a preto na príplatok nemal nárok, lebo si odrábal len hodiny čo mu chýbali do fondu, aj napriek tomu že mu chýbali kvôli zastupovaniu. Chápem že to nemá logiku, ale mzdárka si tvrdí svoje. Môže takto konať? V internom predpise majú za sviatky, soboty a nedele príplatky 50%. Apropo, za sviatok mu príplatok dali...