IvetaH
23.09.16,09:36
Mám sro v ČR, bude od januára plátca DPH, tak študujem české účto a s tým súvisiacu legislatívu. V podstate som rozdiel nenašla - akože drobnosti áno, ale inak je všetko ako aj podľa slovenskej legislatívy, ešte aj termíny. Budem rada, ak ma niekto upozorní na rozdiel, ktorý som možno prehliadla, alebo na čo si dať pozor, čo je čisto české špecifikum.
Ďakujem za každý názor.
promont maja
24.09.16,06:49
.. Ivetka .. uved aj tie drobnosti .. poprosim .. mna osobne zaujalo aj to, ako GFR riesi zaujimave problemy v danovej aj uctovnej oblasti . napr. bezodplatne plnenia ..

http://obcanskyzakonik.justice.cz/index.php/home/zakony-a-stanoviska/vykladova-stanoviska

http://www.financnisprava.cz/cs/dane-a-pojistne/prispevky-kv-kdp/zapisy-z-jednani/2016
Sarlotka
24.09.16,13:51
rozprávala som sa tento rok s jednou účtovníckou českého dodávateľa môjho klienta ohľadom kontrolného výkazu, viem, že napr. oni ho majú rozdielny v tom, že im reflektuje s daňovým priznaním k DPH, (u náš teda napr. opravná fa viažúca sa k DDP k DPH, ide do KV aktuálneho obdobie, myslím, že majú aj rozdielny zahrňovanie faktúr pri oneskorenom doručení faktúry pri nadobudnutí tovaru z EU ale nie som si istá) prenos daňovej povinnosti pri stavebných prácachm tiež nemajú celkom totožný s tým našim, odpisy sú inak nastavené a s nimi súvisiace pripočítateľné položky ...

skôr si myslím, že rodziely sú teda v tej "daňovej oblasti" ako v účtovnej, samozrejme výkazy inak vyzerajú, členenie UJ si myslím, tiež nie je ako u nás mikro, malá, veľká... ci?
IvetaH
24.09.16,14:23
Ďakujem. Nastavujem si soft aj smernice, a na činnosť, ktorú majú mám to úplne jednoduché, pár došlých faktúr a pár vydaných, ani sklad, ani samozdanenie ani stavebné práce, ani majetok, ani opakované plnenia, ani iné komplikácie. Možno preto sú tie odlišnosti pre mňa také "light".
Ďakujem veľmi pekne.
IvetaH
24.09.16,14:25