lenivo
26.09.16,13:48
Dobry den,
som student vysokej skoly a zalozil som si zivnost tento mesiac (09/2016). Zaujima ma vyska dane a odvodov, ak este tento rok zarobim napr. 4000€.

Socialne odvody
hranica pre povinne prihlasenie do socialnej poistovne je 5148€ ? Nevadi ak by som podnikal iba 3 mesiace? Nebude to napr. do hranice 5148/12*3 = 1287€ ?

Zdravotne odvody
Tu si nie som celkom isty. Pomocou kalkulacky na internete som vyratal vysku preddavku s udajmi (ciastkovy zaklad dane 2400€, zapaltene poistne 0€) a vyslo mi 75,37€. je to spravne? zdravotne poistenie musim platit od 1.7.2017?

Co sa tyka dane z prijmu, pravdepodobne si uplatnim pausalne naklady 40%, Ak by som zarobil do konca tohto roka napr. 4000€, z toho odpocitam naklady 4000*(1-0.4) = 2400 = prijem, kedze je mensi ako 3 803,33 tak neplatim ziadnu dan z prijmu?

Este ma zaujima, ak som mal tento rok aj ine prijmy (ked som este nemal zivnost) vo vyske necelych 200€, musim ich potom uviest v danovom priznani? Plati sa potom z toho nejaka dan?

Dakujem za odpovede
Katy a R
26.09.16,12:00
neviem, že čo myslíš tým - "zarobím 4000eur" ?
pretože je rozdiel príjem a rozdiel VZ .
Ak to bude príje ... tak ťa odvody do SP nemusia zaujímať (až do augusta 20018 - potom - podľa dalšieho DP )
Do ZP zatiaľ necháš nulové preddavky - po podaní DP ti ZP sama vyčísli prípadný nedoplatok a určí nový predpis od 1.1.2018 (či bude nejaký - to už záleží od dosiahnutého VZ v r. 2016)
DP - sa robí zo všetkých zdaniteľných príjmov (celosvetových) - v tvojom prípade DP typ B.
lenivo
26.09.16,12:10
4000eur by bol prijem do konca tohto roka.

Co je VZ?
Katy a R
26.09.16,12:12
VZ = vymeriavací základ - to si ale naštuduj! pretože si SAMOSTATNE zárobkovo činná osoba! (SZČO). Treba mrknúť aj zák o DzP, aj zák o SP, aj zák o ZP - prípadne ich web stránky
zk24
26.09.16,12:25
Sociálna poisťovna: