fonseka
13.10.16,10:50
Dobrý deň,

Som príležitostný fotograf (cestovanie, hory atď), a chcel by som na svojej stránke ponúkať na predaj fotky (plné rozlíšenie na stiahnutie za poplatok), kalendáre a možno z fotiek spraviť obrazy.

Avšak nemám živnosť ani sro. Dá sa to robiť aj bez toho? Neočakávam z toho také príjmy, aby sa mi oplatilo riešiť podnikanie. Na internete som sa dočítal dosť o tom, že klasický eshop musí byť zastrešený podnikateľom atĎ atď...

Aký je najjednoduchší spôsob predávanie týchto vecí cez internet?

Ďakujem za odpoveď
Martuk
13.10.16,09:11
najlepšie spravíš, keď si dáš živnosť, pretože keby si takéto fotky predával a náhodou ťa nejaký dobrodruh bonze berňáku, sociálke, prípadne finančnej polícii, či ako sa to volá, tak mi ver, že tých problémov sa nezbavíš a budeš musieť hodne vysvetľovať.
fonseka
13.10.16,09:24
Jo, dík za radu. Hej dosť som o tom čítal. Len či náhodou sa to nedá nejako obísť, ak to nebude pravidelný príjem ktorý neprekročí hranicu, kedy už treba platiť dane.
Dáša_
13.10.16,10:05
môžeš ísť na základe autorského zákona - zákon č. 618/2003 Z. z. o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom.

Nejde o klasickú živnosť. Nemáš pridelené IČO, iba sa prihlásiš na DU. A zrejme aj na zdravotnej poisťovni, to teraz s určitosťou povedať neviem, to si už prever.

niečo o zdaňovaní https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/dan-z-prijmov/fyzicke-osoby/slobodne-povolania

V podstate máš obdobné povinnosti ako pri živnosti, akurát nemusíš mať na hotovostné predaje registračku.
kopretinka
13.10.16,10:08
tú aj tak pri eshope nepotrebuje
Dáša_
13.10.16,10:13
to je pravda, ale vždz sa aj pri eshope nájde niekto, kto chce prísť a zaplatiť v hotovosti. Naviac kalendáre možno raz bude predávať aj na nejakom jarmoku....
kopretinka
13.10.16,10:48
no,tak s kalendárrmi na jarmoku moc vody nenamúti,nalejme si čistého vína,s tým nemá absolútne žiadnu šancu....
fonseka
13.10.16,11:03