Adrikaa
11.11.16,07:10
Pracujem ako administratívnapracovníčka už 6 rokov v jednej firme. Dochádzam do práce automspolu s 12, a 10-ročnými synmi. Minulý rok som platila navyšedružinu 11-ročnému, len preto, lebo som ho nemala kde ránonechať. Toto už nie je možné ani z jeho strany ale ani zo stranyškoly. Doteraz som chodila na 7,00 hod. do 15,30 hod., tým vznikalčasový úsek kde mi starší syn nemal kde byť. V práci sompodala žiadosť o zmenu pracovnej doby a to nástup od 7,45 hod. do16,15 hod. Zamestnávateľ sa postavil proti tomu, v prvej odpovedimi napísal, že "keďže v našej organizácii nie jedohodnutý pružný pracovný čas" tak mi nevyhovejú. V druhejodpovedi mi "vyhovel "tak, že mi navrhli skrátiť úväzokna 0,9hod. takže chodiť do práce na 8,00 a končiť o 15,30 hod.Čo nie je dosť možné, lebo môj úväzok je presne „šitý“na moje pracovné zaradenie. Je to možné? V ZP je napísané "Akpožiada tehotná žena a žena alebo muž trvale sa starajúci odieťa mladšie ako 15 rokov o kratší pracovný čas alebo o inúvhodnú úpravu určeného týždenného pracovného času,zamestnávateľ je povinný ich žiadosti vyhovieť, ak tomu nebrániavážne prevádzkové dôvody." V mojom prípade sa moja prácaneviaže na žiadne prevádzkové dôvody.
Ak požiadam o zmenu pracovnej doby takmi môžu vyhovieť druhou možnosťou a to skrátením úväzku?
sibalka
12.11.16,10:21
Je potrebné si uvedomiť, čo znamená "vážne prevádzkové dôvody". Jedno je názor zamestnanca a druhé názor zamestnávateľa. Zamestnávateľ si v prípade potreby (pred súdom, na inšpektoráte práce) musí obhájiť, že úprava Vášho pracovného času by naozaj spôsobila výrazné problémy v prevádzke.