lenka bed
14.08.17,16:07
Dobrý deň, veľmi pekne prosím o radu. Poberala som rodičovský príspevok z Rakúska, nakoľko tam priateľ pracuje ako opatrovateľ. Poberala som ho 20 mesiacov. Po narodení syna som ho bola žiadať na území SR, bolo mi však povedané, že na neho na území SR nemám nárok, nakoľko partner pracuje v Rakúsku a mám si ho žiadať tam. Nik mi však nepodal informáciu o tom, že po skončení poberania RP v Rakúsku, do ukončenia 3 rokov veku dieťaťa ho môžem ďalej poberať na Slovensku. Táto informácia mi bola zamlčaná, bolo mi len oznámené, že všetko si musíme žiadať len v Rakúsku. Zhodou okolností som sa dozvedela mesiac po synových 3. narodeninách o tomto nároku a to nie pracovníčkou úradu práce, ale známou, ktorá ho takto poberá. Na moju rozhorčenosť na UP mi bolo povedané, že mi ho môžu ešte vyplatiť spätne, avšak len za dobu 6 mesiacov, čo považujem za veľmi nespravodlivé, nakoľko zo strany úradu práce došlo k zamlčaniu informácie. Prišli sme tak o cca 2.000 e, čo nie je zanedbateľná suma, partner je ťažko zdravotne postihnutý, svoju prácu vykonáva s obmedzeniami a neustálymi problémami so zdravím, má operáciu nohy, chrbtice a artrózu, ja som nezamestnaná a moja možnosť sa zamestnať je dosť obmedzená, nakoľko po dobu 2 týždňov v mesiaci som na deti úplne sama, bez akejkoľvek pomoci a mladší syn má zdravotné problémy, pre ktoré musí byť často doma.
Chcela by som sa opýtať, nakoľko sa cítim ukrivdená, či existuje nejaká možnosť získať spätné vyplatenie celého RP za celé obdobie, t.j za 16 mesiacov, nie iba za 6 mesiacov, nakoľko ako som už spomínala, o tejto možnosti som mala byť informovaná na UP, bola mi však zamlčaná. Na koho by som sa mohla prípadne obrátiť o pomoc, existuje nejaká takáto inštitúcia? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď. Lenka
ivka70
14.08.17,17:07
Nie, neexistuje.
Zakon uvadza, ze o RP sa da ziadat max. 6 mesiacov dozadu.