Michaela Beňová
25.09.17,20:54
Tento mesiac som si zalozila zivnost. Budem fakturovat, ale aj pracovat na licencne zmluvy. Chapem to dobre, ze od tychto zmluv si budem moct odpocitat pausalne vydavky a odvody platit nebudem? Do juna som vsak bola student a tento rok som uzatvorila v marci Zmluvu o vytvoreni, pouzivani a sireni diela. V aprili som uzavrela Zmluvu o vytvoreni diela. Budem musiet platit odvody z tychto 2 zmluv? Mozem si pri nich uplatnit pausalne vydavky?
Katy a R
26.09.17,16:41
Keďže máš viac druhov príjmov - a zjavne ti nie sú jasné ani základné veci - hádam by bolo dobre niekoho si na to nájsť??
Aspoň takto - pozri zák o DzP - v § 6 nájdeš, že ako si máš tie tvoje príjmy zaradiť. toto je dôležité.
A k odvodom - odvody sa platia z príjmov podľa odst 1 a 2 (tzv aktívne príjmy) ... z príjmov podľa odst 4 (pasívne príjmy) sa odvody neplatia .
No a čo sa výdavkov týka - každá szčo si môže vybrať, že či bude viesť účtovníctvo, alebo daňovú evidenciu, alebo si uplatní výdavky % z príjmov.
https://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjwwcLtoMPWAhUiCZoKHSYmDjQQFgglMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.zakonypreludi.sk%2Fzz%2F2003-595&usg=AFQjCNECvHmTG0Hz57uc6M2O3ijohO_Uug
Michaela Beňová
28.09.17,18:25
Ďakujem. Chápem, že SZČO si môže vybrať, či chce si uplatniť pausálne výdavky, ale ja som sa už rozhodla, že chcem. Chápem, že zmluva o vytvoreni diela je aktivny prijem, teda sa z neho platia odvody do zdravotnej aj socialnej poistovne. Tiez chapem, ze licencna zmluva je pasivny prijem, teda sa z nej odvody neplatia. Ale, prosim ta, ako je to, ked je zmluva kombinovana - Zmluva o vytvoreni, pouzivani a sireni diela? Pochopila by som, ak by v tej zmluve bola osobitne suma za vytvorenie a osobitne za licenciu. Ale v tej mojej sa pise ze za"vytvorenie a nasledne pouzivanie a sirenie diela" dostanem 310 EUR (-2% na fond). Ako mám teda zistit vysku odvodov?
Katy a R
29.09.17,11:56