labe2
12.02.18,14:05
Chcel by som vedieť názor odborníka. Na betónový chodník chcem prilepiť betónovú dlažbu 30x30x3 cm. Viem, že je potrebné dať nejakú hlbkovú penetráciu a potom flexibilné lepidlo. Niekedy dávno, keď ešte neexistovali tie rôzne lepidlá, robila sa podkládka dlažby do betónového lôžka. Podľa mňa to vydržalo oveľa dlhšie a nebol problém s tým, že by sa dlažba odlepila. Dalo by sa to urobiť tak, že by sa na podkladový betón dala hlbková penetrácia, potom by sa obdobne, ako sa to robí s lepidlom, dala namiesto lepidla betónová malta (taká, ako sa dáva na potery) a dlažba by sa do toho uložila ? Aký máte názor na takýto postup ? Podľa mňa je to jednak lacnejšie a podľa skúseností aj kvalitnejšie ako s lepidlom.
buchač
12.02.18,15:21
Nie som (podotýkam) odborník v stavebníctve.

V tomto prípade sa prikláňam k tomu lepidlu.
Nespomínaš síce hrúbku betónu, no je potrebné brať ju do úvahy.
Lepidlo na rozdiel od betónu nepotrebuje nejak obzvlášť silnú vrstvu, chytí materiál solídne. Betón sa musí zaviazať s predchádzajúcou vrstvou chodníka, takže ho tam musí byť oveľa viac...a do neho natlačiť novú dlažbu.
Toho Duvalixu (alebo inej penetracie) až tak veľa nie je potrebné...a nie je ani drahý.
Lepidlo si vyberieš a nemusí byť najdrahšie...a robí sa s ním pohodlne.

Nespomínaš tiež, že ako je to s tým betónom...či kúpiš v sáčkoch hotový alebo budeš miešať sám tie pomery.
Ak sáčky, tak beriem...ak sám a ešte si to nerobil, tak to si potom fest rozmysli.

Platí ale všeobecne...nie je dobré šetriť všade a za každých okolností. Vždy je tu varianta, že si v prípade omylu zopakuješ celú anabázu ešte raz. ;)

DOPLNENIE obrázkov...je tam odfotený len ten postup. Hrúbka lepidla je cca 1 cm, dávaný na podklad a aj na kameň.