Lllenka
08.08.06,14:46
Prosím vás...
som zamestaná na TPP (doba neurčitá), študujem denne na VŠ...
Chcela by som sa spýtať, či moja mama môže poberať na mňa prídavky na deti.. a zároveň či môžem poberať sociálne štipendium, a ak áno.. Koho príjem sa posudzuje na výpočet výšky sociálneho štipendia.. (mojej mamy, mňa alebo nás obe)
dakujem za skoru odpoveď
Gabi03
08.08.06,13:05
Nie som si istá, bo s tým nemám skúsenosť, ale myslím, že prídavky sa berú na nezaopatrené dieťa, a keďže ty pracuješ, zaopatrená si.
Čo sa týka štipendia, ako študentka denného štúdia by si mohla, ale ak sa na škole dozvedia, že máš TPP, pochybujem, že ti ho uznajú. Ale to sa treba spýtať konkrétne na škole na študijnom oddelení.
elPi
08.08.06,13:09
Myslím, že definícia nezaopatreného dieťaťa sa nezaoberá prípadným príjmom dieťaťa, teda bez ohľadu na jeho príjem majú rodičia nárok ako na prídavky tak aj na daňový bonus.
Lllenka
08.08.06,13:11
no som z toho uz zmatena.. ale dakujem neviem ci som zaopatrena ak som studentka.. kazdy vravi ine.. ale daakujeeeeeeeeeeeeeeem
Gabi03
08.08.06,13:12
Myslím, že definícia nezaopatreného dieťaťa sa nezaoberá prípadným príjmom dieťaťa, teda bez ohľadu na jeho príjem majú rodičia nárok ako na prídavky tak aj na daňový bonus.


S prídavkami fakt nemám skúsenosti, ale daňový bonus ti musím vyvrátiť. Tam sa posudzuje vyživované dieťa. A ona určite nie je vyživovaná, ak má pracovný pomer.
elPi
08.08.06,13:26
Podľa Zákona o dani z príjmov § 33 (Daňový bonus):
(2) Za vyživované dieťa daňovníka, a to vlastné, osvojené, dieťa prevzaté do starostlivosti nahrádzajúcej starostlivosť rodičov na základe rozhodnutia príslušného orgánu a dieťa druhého z manželov, sa považuje nezaopatrené dieťa podľa osobitného predpisu.125)

Odkaz 125 je na zákon č. 600/2003 o prídavku na dieťa a o zmene a doplnení
zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení, kde v § 3 (Nezaopatrené dieťa ) je to definované takto: