kubkokubko
26.06.18,21:20
Brat je SZČO, neplatca DPH, JU. Dostal od mamy súkromnej osoby auto, aby mal na čom na začiatku podnikania jazdiť. Mama dosplácala na toto auto leasing ako súkromná osoba a hneď ho prepísala z leasingovky na bratove IČO. Ako máme doriešiť papiere, aby mohol brat auto odpisovať a nemuseli sme dávať robiť odhad. Je možné ho previesť aj darovacou zmluvou, aby sa nemusel robiť odhad, alebo je ho pri darovaní vždy potrebné robiť? Alebo to musí byť kvôli odpisovaniu bez robenia odhadu kúpno-predajnou zmluvou na základe transferového ocenenia z autobazar.eu. alebo máme vychádzať z maminej leasingovej ceny na leasingovej zmluve. Odhad robiť nechceme. Mám pocit, že čím viac to študujem, tým mám väčší guláš z toho. Ďakujem za radu. Posúvam, nikto neviem poradiť?
hanelie
27.06.18,07:04
transférové ocenenie nie je v tomto prípade nutné, lebo mama nie je podnikateľský subjekt - ale ak chcete odpisovať, tak na základe kúpno predajnej zmluvy, kde bude uvedená nejaká suma - ak by bolo darovacou zmluvou nebolo by možné stanoviť obstarávaciu cenu
kubkokubko
27.06.18,07:14
Ďakujem veľmi pekne za radu veľmi mi pomohla
kubkokubko
27.06.18,07:27
Ešte ma napadlo a nie je treba od roku 2017 transferovú dokumentáciu aj medzi podnikateľom a nepodnikateľom ak sú závislými osobami?
hanelie
27.06.18,07:34
prevzate z financievpohode.sk

Definícia závislej osoby
Najdôležitejšou otázkou hneď na začiatku je, ktoré osoby sú voči mne považované za závislé a či s nimi vykonávam nejaké transakcie. Medzi najčastejšie prípady závislých osôb medzi klasickými podnikateľmi patria:

dvaja živnostníci v príbuzenskom vzťahu,
spoločnosti s rovnakými akcionármi,
spoločnosti s rovnakým konateľom,
spoločnosti s rovnakou osobou v štatutárnom a kontrolnom orgáne,
dcérske spoločnosti jednej materskej spoločnosti.
Presné vymedzenie závislých osôb je legislatívne upravené v § 2 zákona o dani z príjmov.
kubkokubko
27.06.18,07:44