kacenair
13.08.18,12:24
Dobrý deň, rada by som Vás požiadala o radu. Som slobodnou matkou (viac ako 30r.) a mám 2 maloleté školou povinné deti. Práve končím v zamestnaní 31.8.18 a od septembra by som sa rada stala študentkou VŠ dennej formy. Rada by som sa zároveň od septembra prihlásila na úrad práce a poberala podporu, keďže som v priebehu posledných 3 rokov odpracovala viac ako 2 roky. A teda moja otázka znie, je možné poberať podporu a zároveň byť študentkou 2.st. VŠ dennej formy? Popri tom by som možno hľadala skrátený úväzok.. Vedeli by ste mi poradiť aké mám najlepšie riešenie, či to je vôbec možné a či odvody by za mňa hradil štát? Vopred ďakujem za odpoveď
Tweety
13.08.18,10:38
Podporu je možné poberať len ak si v evidencii uchádzačov o zamestnanie, teda nie počas štúdia.
ivka70
13.08.18,11:10
Student denneho studia nemoze byt evidovany na UP. A teda nemoze poberat ani podporu, lebo tam je podmienkou evidenia na UP.
kacenair
13.08.18,11:19
a ak by som sa zároveň zaevidovala na ÚP a možno si aj hľadala skrátený úväzok? veď dá sa dohodnúť aj individuálne štúdium..
veronikasad
13.08.18,11:25
Kolko máš rokov?
kacenair
13.08.18,11:28
a ak by som sa zároveň evidovala na ÚP, veď možem si hľadať porpi štúdiu (ak si vybavím individuálny plán) skrátený úväzok? nechcem prísť o podporu, keďže mám na ňu nárok a ešte by som popri tom zvyšovala kvalifikáciu...
veronikasad
13.08.18,11:28
Aj ked splnas podmienky pre výplatu dávky v nezamestnanosti, moze ju poberať len uchádzač o zamestnanie. Teba ako študenta denného štúdia na UP nezaeviduju.
ivka70
13.08.18,11:30
akonahle nastupis na VS denne studium (den zapisu), musis sa z evidencie UP odhlasit. Denne studium na VS nie je z hladiska evidencie na UP zvysovanie kvalifikacie. Individualny plan nestaci. Ked sa neodhlasis a pridu na to neskor (co pridu), tak budes vracat celu neopravnene vyplatenu podporu, pripadne este s pokutou.
veronikasad
13.08.18,11:31