Pnka13
19.10.18,20:16
Dobrý deň v súčasnosti som tretí mesiac na PN. Pracovala som na trvalý pracovný pomer z ktorého som v skúšobnej dobe išla na rizikové tehotenstvo (PN) a nasledne na materskú. Okrem toho pracujem ako SZČO. Chcem sa opýtať či popri materskej mám nárok ísť na PN zo zdravotných dôvodov alebo musím materskú prerušiť a až potom nastúpiť na PN. alebo je možné, aby som bola popri materskej na neplatenej PN. Ide mi o to, aby mi materská ostala.
Ďakujem
veronikasad
19.10.18,18:28
Pocas poberania materskeho mas prerusene nemocenske poistenie SZČO, narok na nemocensku davku ti nevznikne.

Z akeho dôvodu chces prerusit poberanie materskeho?
Pnka13
20.10.18,04:18
Este raz počas materskej pracujem a riadne platím aj nemocenské poistenie, ktoré je v upravenej výšky, čo znamená že neplatim z nemocenského poistenia materské a časť dôchodkového. Materskú nechcem prerušiť preto chcem vedieť, že keď budem nastupovať na PN či mám ísť na neplatenú alebo ako. Lebo úprimne povedané nepotrebujem mať pn vyplatenú ale potrebujem aby mi PN "bežala". Je to možné?
veronikasad
20.10.18,05:34
Prepac, nerozumiem ti co chces ... Dopln vek dieťaťa, poberas materské.zo SP alebo rodičovský príspevok z UP?
Pnka13
20.10.18,06:02
Chcem popri materskej byť na PN zo zdravotných dôvodov a je mi jedno či PN bude platená alebo nie, ale potrebujem byť na PN. Dieťa má cca 3 mesiace a poberám normálne materské zo sociálnej poisťovne. Materské mám vyrátané podľa príjmu zo zamestnania a popri materskej pracujem ako SZČO, z ktorého platím riadne sociálne odvody znížené o materské a časť dôchodkového. čo v preklade znamená, že mám materské len z jedného zamestnania ale z druhého nie.
Preto moja otázka znie, či môžem mať popri poberaní materskú PN alebo či keď pôjdem na PN sa mi ukončí vyplácanie materskej.
Mila123
20.10.18,06:16
PN ti môže lekár vypísať, napr. všeobecný lekár , ak sa nepriznáš nemusí vedieť, že si pred 3 mesiacmi porodila....