Genesis.SVK
17.11.18,08:24
Chcel by som si poistit byt (nehnutelnost + domacnost + zodpovednost za skodu) Petrzalka, 6 poschodie. Po browsovani na internete som si vybral poistku u poistovne zacinajucej na Allia.. (Popravde neviem ci som zvolil spravne, ale kedze som v tomto smere laik, orientoval som sa info ziskanych na internete). Bohuzial pri online vybavovani poistky som sa zasekol pri vybere poistnych rizik, kde je na vyber z nasledovnych skupin:
1. Poziar, vybuch, uder blesku, pad lietadla (toto je povinne)
2. Vichrica, krupobitie, kradez, vandaliz!us po vlamani, lupez (toto je povinne)
3. Voda z vodovodneho zariadenia, spatne vystupenie vody (toto je povinne)
4. Povoden, zaplava, spodna voda (toto je volitelne)
5. Tarcha snehu, pad predmetov, zosuv pody, lavina, zemetrasenie (toto je volitelne)
6. Atmosfericke zrazky, burlivy vietor, razova vlna, vybuch sopky, dym (toto je volitelne)
7. Vandalizmus, naraz vozidla, sprejerstvo, uraz domaceho zvierata (toto je volitelne)
8. Prepätie, mraz na meracoch, vypadok el. prudu (toto je volitelne)

Moja otazka znie, ktore volitelne skupiny poistnych rizik (skupina 4-8) vybrat aby to malo zmysel pre byt na 6 poschodi panelakoveho domu v Petrzalke?

Ja som rozmyslal ze si zvolim skupinu č. 5 kvoli zemetraseniu a skupinu č. 6 kvoli dymu. Este som uvazoval nad skupinou 4. ale ma zmysel poistovat byt na 6 poschodi proti povodni, zaplave a spodnej vode, ked sa ta voda k nemu nikdy nedostane?

Samozrejme je, ze kazde pridanie novej skupiny vyrazne navysuje cenu poistneho, preto by som ich pocet co najradsej minimalizoval.
buchač
17.11.18,07:40
Ak môžem poradiť, tak sa zvysoka vykašli na onééé linééé poistenie.
Zdvihni zadok a hajde na niektorú pobočku, alebo si vyhľadaj agenta.
Cez on line ti nik nevysvetlí...pri osobnom stretnutí dostaneš infa, až bude hlava bolieť,

Allianz je jednička na trhu v poistení nehnuteľnosti...tam nebudeš mať problém s likvidáciou poistnej udalosti.