ichromekova
10.02.19,22:09
Som na rodičovskej dovolenke, syn má 2 roky a 4 mesiace. Na materskej dovolenke bol manžel, ja som nemala nárok, nakoľko som bola študentkou VŠ. Hoci som aj SZČO, no neplatila som si odvody na nemocenské poistenie. Počas rodičovskej dovolenky som bola 2 mesiace zamestnaná na skrátený pracovný pomer, na dobu určitú do 10.01.2019.
Od 11.01.2019 som len na rodičovskej dovolenke, zároveň som SZČO - neplatím nemocenské poistenie.
Som v začiatočnom štádiu tehotenstva a potrebujem poradiť, ako postupovať, aby som neprišla o materskú dovolenku.
Do obdobia platenia 270 dní sa počíta aj zamestnanie na skrátenú pracovnú dobu?
Ak si začnem teraz platiť minimálne nemocenské poistenie a 3 mesiace pred nástupom na materskú dovolenku sa zamestnám ( s vyššou mzdou) u toho istého zamestnávateľa, čo som bola zamestnaná na skrátený pracovný úväzok, aké obdobie mi pôjde do základu na výpočet materskej dovolenky? Bude sa mi výška materskej počítať z tejto hrubej mzdy za posledné 3 mesiace, alebo aj za tie 2 mesiace so skrátenou pracovnou dobou a za obdobie, čo budem dobrovoľným platiteľom? Aké obdobie sa mi bude počítať? Ďakujem.
veronikasad
10.02.19,21:24
Do 270 dní nem.poistenia sa započítavajú všetky obdobia v posledných dvoch rokoch, teda aj obdobie skráteného úväzku.

Aby si mala materské z aktuálneho vymeriavacieho základu zo zamestnania, musí poistenie trvať bez PN aspoň 90 kal.dní.
veronikasad
10.02.19,21:24
aké minimálne nemocenské poistenie si chceš platiť ? Ako dobrovolne poistená osoba ?
Katy a R
10.02.19,21:30
plán je dobrý - keďže máš 2 mesiace poistenia;), tak by si to mala tak ako si napísala stihnúť? Samozrejme, neviem presne, nakoľko je začiatočné štádium;)
Potrebuješ mať v súčte 270 dní poistenia (aj ukončeného hocijakého) do dňa pôrodu. dobre zrátaj. A potom druhá podmienka - kvôli výške VZ MINIMÁLNE 90 dní plateného poistenia - teda ten nový PP s lepším platom - do nástupu na MD. Počítať sa potom bude z tohto posledného poistenia.☺