majus1
14.02.19,15:15
Dobrý deň, tento rok som si začala robiť sama jednoduché účtovníctvo v MRP programe. Potrebovala by som poradiť krok po kroku, ako postupovať pri zaúčtovaní 80% nákladov z prijatej faktúry. Nahodila som do programu prijatú faktúru za internet a telefón s celou sumou a potrebujem to rozdeliť aby mi do účtovníctva išlo len 80%. Predtým som používala Alfu, tam to išlo priamo nahodiť, ale v MRP to neviem. Keďže som začiatočník, tak by som vás poprosila napísať to krok po kroku.

//a ešte ma napadlo niektoré faktúry z minulého roka mi boli zaplatené až v januári, musím ich nahodiť z minuloročným dátumom aby mi ich na konci roka zaúčtovalo, alebo len vydanú faktúru mám uhradiť cez peňažný denník?
Ďakujem za odpovede
Žabinka
14.02.19,15:24
účtovanie 80%:
https://faq.mrp.sk/Vizualny-system-Jednoduche-uctovnictvo/Uctovanie-80-napr-nakup-PHM-odpocet-DPH-vo-vyske-80-470
faktúry r.2018 majú byť zaúčtované v r.2018 a ak nebudú uhradené do konca roka tak sa zaevidujú v pohľadávkach..

doplnenie:
prepáč, nevšimla som si že ty sa nepýtaš na 80% DPH.. tento link sa týka platiteľa DPH a keďže si nie platiteľ DPH, musíš postupovať inak:
prijatú faktúru musíš v peňažnom denníku rozdeliť na dve časti, jedna časť 80% pôjde do VOZD napr. kód pohybu 29 a druhá časť 20% pôjde do VNZD s kódom pohybu 39..
majus1
14.02.19,17:29
ten link som našla, ale neviem čo tam mam nastavené, lebo napr. vôbec tam nemám okienko odpočet v plnej výške, alebo keď zadávam čiastky nedá sa mi vstúpiť do tých okienok, ktoré sa majú opraviť podľa toho postupu ... mám verziu jednoduché účtovníctvo 8.2,
Žabinka
14.02.19,19:16
doplnila som odpoveď..
kukučka
14.02.19,21:14
Už som aj zabudla ako vyzerá MRP, ale postup je rovnaký, účtuješ dve položky, 80% a 20%, len ALFA tie sumy preráta za teba a uľahčí ti prácu. V každom programe ideš najprv do nastavení firmy a keďže si nastavila že si neplátca DPH, do tých koloniek ťa nepustí.