Martin96
24.02.19,15:14
Zdravím, kupili sme si malý domcek obytná plocha domu je 45 m2. Dom je na 75% zateplený. Pri prevzati sme boli pri elektromery ktorý ukazoval 849 kw. V dome sa nekurilo a tak trvalo 2 dni kým sa to ohrialom. Máme elektrické konvektory s prikonom 500w. Teplota sa stabilizovala ale teraz po 11 dnoch mam na elektromery cez 1330kw. Nemám okrem toho nic zapnuté, lebo cakame za navytkom čiže zatial ho neobyvame. Je normálna spotreba 500kw za 11 dní na tak malý dom? Tie konvektory i keby sli stale naplno 24 hod tak nemozu tolko podla kalkulacky spotreby zožrať.
bodliak
24.02.19,15:30
Koľko je tých konvektorov ? 4 ks alebo viac ?
Aká bola vnútorná teplota, keď ste začali vykurovať, aká bola vonkajšia teplota a z akého materiálu sú obvodové múry ?
Mne to nejaké mimo nepripadá.
Martin96
24.02.19,15:32
2
bodliak
24.02.19,15:49
Iba 2 ? A určite má každý príkon len 500 W ?
jslancik
24.02.19,16:41
možno sú tie konvektory staré, zaprášené, nemajú dobrú účinnosť (500w konvektor je dosť zvláštny). najjednoduchšie to zistíš obstaraním si merača spotreby. my ti to takto ťažko povieme, kde vám unikajú kilowathodiny.

ps: len či tie čísla nie sú s posunutou desatinnou čiarkou :D teda 84,9 kwh a 133 kwh.
Martin96
24.02.19,16:47
nie nevidím tam žiadnu desatinnu ciarku. Foto je v mojom prvom prispevku. Objednal som si merace som zvedavý ako to teda s tým odberom bude
Martin96
24.02.19,16:49
tak mi povedal bývalý majiteľ, nemám papiere od tých konvektorov. Áno iba 2ks a vie to v pohode vytopit.
jslancik
24.02.19,16:52
možno by stačilo použiť sedliacky rozum a poskúšať, ako rýchlo sa "točí" elektromer pri obidvoch zapnutých ohrievačoch (tuším ti tam ukazuje aj okamžitú spotrebu, tie čísla sa striedajú). a pri vypnutých ohrievačoch spotrebu... atď.
PotPalo
24.02.19,17:03
1330 kW-849 kW=481 kW spotreba za 11 dní.
481 kW/11 dní=43 kW na deň
500W ohrievač x2 je 1kW, takže za deň to je 24 kW. Kde sa podelo 19 kW nieje známe. Nieje tam niekto napojený niekde na čierno a cucá odtiaľ elektriku? Alebo žerú tie ohrievače každý 900 W a trvalo?
Ešte môže byť niekde porucha v elektroinštalácii, napríklad natečená voda, cez ktorú preráža a spôsobuje spotrebu.

Ešte doplním, že tým kW myslím samozrejme kW/h (som tak zvyknutý, a to asi všetci). kW je koľko momentálne tadiaľ tečie, kW/h je koľko pretieklo za hodinu.
Martin96
24.02.19,17:33
a nie je to merané v kwh? lebo tam pise kw a kwh. Ak blbosť tak sorry ale nevyznam sa v tom
PotPalo
24.02.19,17:48
kWh sú kW za hodinu, to je spotreba. kW by mohol byť aktuálny odber. Keby tam bolo tlačítko ktorým sa prepína to zobrazenie.....
vulxy
24.02.19,18:09
na tom mojom meraci sa to automaticky premiena,chvilu ukazuje aktualny odber a sa to prepne samo na celkovy...ale sa mi nepozdava ze by mal na 2 konvertory 1340kw okamzity odber
bodliak
24.02.19,18:19
Odfoť, alebo napíš názov, typ, ... Asi by som neveril predchádzajúcemu majiteľovi alebo si prepočul.
vicktor
25.02.19,08:36
"Kde sa podelo 19 kW nieje známe" - mozno svietenie, dvojplatnicka, ...
chandler
25.02.19,09:03
v elektrine sa moc nevyznam. ale dva 500w konvektory na 45m2 sa mi zda malo. skor by som povedal ze kazdy ma1000w a maju co robit aby zohriali dom v ktorom sa nekurilo. uvidis teraz ked uz je dom zohriaty a budete tam byvat.
vicktor
25.02.19,09:19
Na tych "topicoch" by mal byt stitok s udajmi.
PotPalo
25.02.19,09:31
Niekedy tie šípky presne nesedia (zle vytlačia popisky a ukazuje to mimo). 1340 kW ako momentálny odber je nemožné, to by zhorelo vedenie. Pri okamžitom odbere by šípka smerovala na kW a tiež by tam mala naskočiť aj desatinná čiarka (pri 25A ističi nemôže momentálny odber prekročiť 5,8 kW, to by ho vyhodilo). Ale ktovie, čo to vlastne ukazuje, chcelo by to návod k tomu elektromeru.
canbo
25.02.19,17:08
Je možné ,že označenie 500W na konvektore nieje označenie elektrického príkonu , ALE tepelného výkonu.Potom sú počty iné.
Ďalej záleží aj od typu - čí je s ventilátorom,s akým termostatom,aj "svetielko"niečo spáli... a koľko kávy sa varilo ...atd...
Martin96
27.02.19,13:27
je dosť zvláštne aspoň pre mna laika že na elektromere není desatinna ciarka. Je možné že posledné číslo sa bere ako desatinne?
lubko6394
27.02.19,14:16
Zdá sa mi že sa točíme dokola. Návod je tuto:http://www.elektromery.com/files/prod_files/ams-b1xax.pdf vidím tam že 180 je spotreba, takže máš naozaj natočených 1340 kWh - aj sípka ide ku kWh. Žiadna desatinná čiarka tam predsa nemusí byť. A čomu už vôbec neverím tak to sú tie zázraky 500 W. To sú asi tie telešopingové čo za minimálne náklady vyhrejú koncertné sály a dávajú sa do zásuvky podľa potreby a ani sa neopáliš - teda od toho zázraku. Celé čudo je asi v tom, že tie telesá majú prílkon 2-3 kW a v priemere žrali 1,86 kW. Odmeraj ampérmetrom a bude vsjo jasno.
Martin96
28.02.19,11:28
Vcera o 17:30 bola hodnota elektromeru 1366 kw, 2 dni som mal vsetko vypnuté. Včera som znovu zapol topenie len na 13-14 stupnov. Zapojil som merace spotreby. Zistil som že jeden má 1000w a ten väčší 2000w. Dnes o 11 tej som sa bol pozrieť. Elektromer ukazoval 1382kw. Čiže za tých pár hodín 16 kw fuč. A teraz to podstatné, ten malý konvertor mal spotrebu 14.5 kw a ten veľký 1.42. Ten malý zerie nenormálne veľa.
lubko6394
28.02.19,11:44
Žerie asi podľa nastavenia. Začnú kúriť oba a ten väčší má nastavenú nižšiu teplotu a tak po jej dosiahnutí vypne a maká ten menší skoro nonstop.
Martin96
28.02.19,11:51
nie, pretože v dome nebývam, má len 45 m2. Obe sú nastavené v rezime eco na 14 stupnov. Musí byť chybný neni možné aby tolko ťahal pri takej teplote a takom mini priestore. Ja nevytapam 150 m2.
vicktor
28.02.19,12:33
Chyba moze byt v tom nastavovaci - myslis ze si dal eko a v skutocnosti bezi na komfort.
Maju rovnake teploty ked prilozis ruku?
Uz je dost teplo, vypni jeden a odrataj spotrebu, potom zasa druhy.
Pak podej hlášení. :)
Martin96
28.02.19,12:37
neexistuje, je to rovnako nastavené na oboch, ak je chyba tak v konvektore, podla tej spotreby by som mal mat v tej izbe tropy a nie 14 stupnov
lubko6394
28.02.19,12:47
A môžeš mi povedať čo vlastne riešiš ? Záleží od zimy ale 45 m2 zas tak málo na elektriku nie je. Tipujem že 3 kW radiátor by v zime ten priestor zľahka temperoval a 20°C by nedosiahol ani po týždni.
Martin96
28.02.19,12:53
tak to sa mýliš... na 18 stupnoch sme mali vyhriate za 2 dni, mam tam teplomer tak viem co hovorím. To že teraz tam udrzujem len 14 stupnov je kvoli tomu ze tam nebyvam a nechcem zbytocne platit za teplo ktore nevyuzivamRiešim chybný konvektor a dal som hlásenie o tom ze som odhalil čo tak veľa zerie. Asi toľko k tomu
PotPalo
28.02.19,13:11
Keď ten menší má príkon 1000W = 1kW za hodinu, a bežal 14 a pol hodiny v kuse, tak logicky prepálil 14,5 kWh. Za ten čas by to pri tej spotrebe ale malo vykúriť miestnosť na 30 °C. Je to divné, tá energia predsa musí niekam ísť, a keď sa nepremenila na teplo, tak na čo potom? Nemá ten ohrievač zaseknutý vetrák? Ohrieva, ale teplo nejde do priestoru, ale ostáva vo vetráku vo vnútri. Pozrieť, preskúmať, vyhodiť.
lubko6394
28.02.19,13:15
Však teraz ani nemrzne a máš 18 za 2 dni a čuduješ sa že to žerie veľa elektriny. Však zožerie koľko sú straty. Btw. načo tam chceš mať 14°C keď tam nebývaš ? Kúpim jedny peterky a po príchode zakúrim a drevo môžem kúpiť aj na pumpe a účet bude podstatne nižší ako také elektrické kúrenie. Neviem ale čo si odhalil. Najskôr si tvrdil 500W, poskočil si na 1 a 2 kW. To si myslíš že sa dá kúriť tak aby to nežralo elektriku. Nezožerie = nevykúri.
Martin96
28.02.19,13:35
ved to hovorím že on mohol kurit 14 hodin ale musela tam byt daleko vyssia spotreba. Dam na reklamaciu ak byvaly majitel ma este od nich papiere
Martin96
28.02.19,13:37
ano tak mi bolo povedané od byvaleho majitela, tak mylil sa a ja som tiez podal mylnú informáciu. Nechcem nechat dom úplne vychladnúť. Mas pravdu nezozere nevykuri ale ak nevykuri ale zozere tak je nieco zle nemyslíš? :)
lubko6394
28.02.19,14:00
Však v TV je telešoping a tam je ten zázrak čo vykúri za bagateľ. Kúp si aspoň 2 ks: http://www.mediashopsk.eu/produkt/starlyf-fast-heater/586/3
Nevykúri a zožerie ? Nie je to žiarovka ?
chandler
28.02.19,15:41
co riesis? ked je podla teba ten maly pokazeny tak ho odpoj a pouzivaj len ten velky a uvidis. furt spekulujes namiesto toho aby si nam podakoval a uznal ze sme nekacali ked sme tvrdili, ze urcite nemas dva 500w :)
bodliak
28.02.19,18:04
Takže to zhrniem. Máš ekvivalent šiestich 500 W vykurovacích telies. Už 4 ks by mohli zožrať tých 500 kWh za 11 dní. Žiadna záhada sa nekoná.
Tlačítko Eco je odrb, hlúposť, zbytočnosť. Premena elektrickej energie na teplo sa nedá oklamať, sú to len reklamné kecy, že ušetríte a nízka spotreba...
PotPalo
28.02.19,18:10
Ten zázrak z telešopingu je na úrovni fénu z 80-ich rokov. Hučí, fúka, ale tepla tak na vykúrenie WC, aj to za tri hodiny. :D
Nandrolon
01.03.19,08:09
Ten konventor určite nebude mať iba 500W. Tipujem 1 500-2500. A tam bude zakopaný pes...
bodliak
01.03.19,09:17
Martin96 (Včera 12:28) ...
Ferdosondo
07.03.19,07:29
Martin96 snažíš sa vykúriť dom ktorý bol vychladený na teplotu blízku 0 stupňov. Fyzika nepustí. Treba si uvedomiť, že treba zohriať nielen vzduch, ale aj steny podlahy, stropy ... Vzduch ohreješ, ale zároveň ti ho ochladzuje okolitý materiál. Na to aby sa to všetko vyhrialo na potrebnú teplotu treba, veľké množstvo energie(kWh). Tie 3kW výkonu je úboho málo na takýto proces. 3 kW ti môže stačiť keď už budeš mať dom vyhriaty. Ak máš pec tak len kúr a kúr a kúr, a potom môžeš udržovať elektrinou.
Toto poznajú ľudia ktorí majú chalupy a chodia na víkendy. V nich pece na drevo ktoré majú výkon aj 15-20kW a hovoria kúrime celý víkend a v nedeľu keď začina byť teplo už musíme ísť domov :)
A že dom zateplený na 75%. Hm predpokladám, že tri steny zo štyroch. Ale to nie je 75%, pretože je nezateplená podlaha a strop. Cez strop ujde najviac
vicktor
07.03.19,08:21
Trosku vedla. Martin sa nestazuje na zimu ci pomale zohrievanie, ale na vyskou nameranu spotrebu elektriny, kedze predpokladal ze vykurovacie telesa maju mensi prikon.