katkasabka
16.03.19,17:18
Dobrý deň,
vysokoškoláčka má príjem podľa papiera v zmysle §6 ods.2 písm.a) - a je to umelecký výkon konkrétne, nezrazený zrážkovou daňou. Platiteľ odviedol 2% do fondu. K tomu má ďalší príjem - Zmluva o účinkovaní pri výrobe audiovizuálneho diela, kde tiež nemá zrazenú daň. Samozrejme nie je registrovaná na DU:(
Keďže nemá daň zrazenú...patrí do DP B, tab. 1 - r. 12 a má nárok na uplatnenie paušálnych výdavkov aj na uplatnenie NČZD?
Čítam a študujem čo nájdem...ale už som dopletená. A v daňovom mi teda neuznáva NČZD, tak som na pochybách.
ĎAKUJEM veľmi pekne za pochopenie:)
Anik
16.03.19,18:32
Na zistenie čiastkového základu dane daňovníka, ktorý dosiahol príjmy podľa § 6 ods. 4 ZDP (tzv. pasívne príjmy), sa použijú ustanovenia § 17 až 29 ZDP. Takto zistený čiastkový základ dane je súčasťou základu dane daňovníka podľa § 4 ZDP.
 Uvedený daňovník si môže uplatniť preukázateľné výdavky na základe vedeného účtovníctva alebo evidencie podľa § 6 ods. 11 ZDP, pričom ak by jeho daňové výdavky spojené s príjmami podľa § 6 ods. 4 ZDP boli vyššie ako tieto príjmy, na rozdiel sa neprihliada (daňovník nemôže vykázať daňovú stratu).
 Ak si daňovník s uvedenými príjmami neuplatní preukázateľné výdavky, za podmienok ustanovených v § 6 ods. 10 ZDP si môže uplatniť výdavky percentom z príjmov (ak daňovník nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty alebo je platiteľom dane z pridanej hodnoty len časť zdaňovacieho obdobia).
 Čiastkový základ dane z príjmov podľa § 6 ods. 4 ZDP sa neznižuje nezdaniteľné časti základu danepodľa § 11 ZDP a daňovník výlučne s takýmito príjmami si nemôže ani znížiť daň o daňový bonuspodľa podmienok uvedených v § 33 ZDP.
KloferHladny
16.03.19,18:42
Buď máš príjmy z vytvorenia diela § 6 odst 2.a. alebo z použitia diela/z udelenia súhlasu na použitie/používanie diela podľa § 6 odst 4.