carolitos
26.06.19,16:04
dobry den . chcel by som prepisat/darovat zahradu jednemu s rodicov aky je postup. hlavne by ma zaujimalo papierovanie a ci sa za to nieco plati. pripadne aky je rozdiel medzi darovanim alebo prepisom atd. som uplny laik tak ked mi to niekto vie podrobne vysvetlit. budem velmi vdacny dakujem
vicktor
26.06.19,14:11
carolitos
26.06.19,14:23
Dovod? Naco je to dobre?
Vsak ju neskor zasa zdedis.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=darovacia+zmluva+vzor+na+pozemok
proste keby sa mi nieco stalo alebo ako nieco za nieco ja uz dedit nebudem----
buchač
26.06.19,14:32
Len pre úplnosť.
Ak nie si ženatý a nemáš ani nejaké deti...tak by rodičia dedili automaticky.
Ale ty vieš, čo robíš...
carolitos
26.06.19,14:35
ide o to ze to na nich chcem prepisat este kym zijemnechcem cakat aby po mne dedili
Katy a R
26.06.19,14:49
neviem, čo myslíš "prepisom"?
Zmena majiteľa nastane dňom vkladu vlastníckeho práva do katastra nehnuteľností. takže musíš podať Návrh na vklad - a k nemu ako prílohu zmluvu - či už to bude darovacia, alebo kúpna ... alebo neviem aká ešte .
Kolok stojí 66 eur - ak to spravíš elektronicky (predpokladaný návrh) - tak 51 eur.
Ak si zmluvu spravíš sám - tak len overenie tvojho podpisu 2x2 eurá a ak si chceš dať odborne spraviť - tak to už si treba pozrieť konkrétne cenníky
marjankaj
26.06.19,15:40
Asi to bude chcieť zase niekomu prepísať. Ale komu???
Chobot
26.06.19,22:01
Prepis znamená prevod vlastníckeho práva. Prevod nehnuteľnosti na inú osobu sa robí zvyčajne kúpno-predajnou alebo darovacou zmluvou. Keďže ty chceš darovať, nie predať, tak to urobte darovacou zmluvou.

Cena na katastri za samotný prevod na iného majiteľa stojí tých 66 €. Potrebuješ k tomu tú darovaciu zmluvu, ktorú podpíšeš ty a tvoj rodič. Tvoj podpis musí byť notársky overený, cena za overenie je cca 2 € za každý podpis. Na kataster potrebuješ 2 zmluvy.