avv
23.07.19,18:36
Pracujem ako SZČO a zákazník žiada odo mňa zahraničnú cestu. Podľa našej dohody, letenky, hotel a stravu mi uhradí na môj účet na základe bločkov a faktúr, ktoré mu za nákup týchto vecí dodám. Uplatňujem si paušálne výdavky. Som povinný zaradiť tieto úhrady do príjmov, vďaka čomu sa mi priamo zvýši zisk a daň, alebo ich môžem legálne dať mimo podnikateľského účtu? Dané položky zákazníkovi nefakturujem.

Doplnenie:
Ten zákazník mi zvyčajne priamo kúpi letenku aj hotel. Vtedy nejdú cezo mňa žiadne peniaze. Ja si zvyčajne uplatňujem iba stravu, hotel len pri last-minute zmenách. Dá sa to teda interpretovať tak, že ja zakúpim hotel/stravu v mene zákazníka a on mi na to dodatočne dáva hotovosť? V prípade faktúry môžem nechať uviesť meno zákazníka na faktúre.
Tweety
23.07.19,16:47
Nie je to správny postup. Náklady na pracovnú cestu sú tvoje, ak ste sa dohodli, že ich preplatí, tak mu ich vyfakturuj. On si nemôže dať do účtovníctva faktúry na tvoje meno.
avv
23.07.19,17:31
Je to zahraničná firma (USA), neviem, ako to oni účtujú, ale robia to, zrejme to ich zákon umožňuje. Pošlem bločky a prídu peniaze.
Tweety
23.07.19,17:42
Z tej cesty budeš mať len tento príjem?
veronikasad
23.07.19,17:59
Cestovné náhrady sú u živnostníka príjmom podliehajúcim dani. Ak by si viedol účtovníctvo, dopad na základ dane by bol nula. Pri paušálnych výdavkoch 40 % zdaníš.
avv
23.07.19,20:31
Mám hodinovú odmenu, ktorá je rovnaká či som na ceste alebo nie. Čiže z cesty samej nemám príjem.
avv
23.07.19,20:43
Doplnil som otázku.
avalik
23.07.19,21:15
Vsetko co ti zaplati klient je tvoj prijem ... klientovi vystavis fakturu vratane cestovnych nahrad - ak ste dohodnuti, ze ti ich uhradi, tak ich uvedies do faktury a k fakture prilozis kopie uctov, pripadne vypocet stravneho - ak ste dohodnuti, ze tieto CN budes dokladovat

takze ak pre klienta odpracujes 100 hodin so sadzbou napr. 40 eur na hodinu a cestovne nahrady budu 2000 eur, tak klientovi vystavis fakturu na 6000 eur