mzdarkaD
20.12.19,13:12
Dobrý deň,

chcem sa spýtať, či môžem byť nejako sankciovaná zo strany ZV keď neprídem 06.01.2020 v sviatok do práce? ZV nám to oznámil až dnes a to takým štýlom v emaily: Taktiez Vas chcem upozornit, ze ako kazdy rok 6.1. budeme pracovat vzhladom na uzavierky.
Nezažila som ako pracovali minulé roky, som nový ZC. Toto nám bolo oznámené dnes. Pýtala som sa, či dostanem príplatok 100% s tým, že prídem. ZV povedal že nie, len náhradné voľno. Tak som sa ohradila že podľa paragr.122 ZP odsek 2 je udané, že NV sa čerpá len po dohode ZC so ZV. Dohoda nenastala.
Tak som sa ohradila, že do práce v sviatok neprídem.

Ak neprídem, hrozí mi prosím nejaká sankcia? alebo absencia?
Pracujem ako mzdár junior v účtovníckej firme - externej a nemám s týmto skúsenosti.

Prosím, poraďte mi.

Veľmi pekne ďakujem!.
ivka70
20.12.19,13:08
Kedze ide o nariadenu zmenu, hrozia ti za nenastupenie na nu rovnake sankcie ako za nenastupenie na riadnu zmenu - absencia a vsetky nasledky z nej vyplyvajuce.
Inak ako mzdár, aj ked junior, by si to mala vediet.
mzdarkaD
20.12.19,14:06
Ďakujem pekne. A môže mi nariadiť náhradné voľno ajkeď sme sa vôbec na tom nedohodli?
Dáša_
20.12.19,16:30
no len taká poznámka - možno toto nebude to pravé zamestnanie pre teba, treba sa asi pozrieť po inom. Lebo uzávierky - to bude dosť často. A aj nervy s tým spojené.
veronikasad
20.12.19,20:46
Praca ta bavi a chces sa jej venovať aj v budúcnosti?
sito
21.12.19,18:03
Nie! Náhradné voľno nie je možné nariadiť. No prácu nad rámec, plán tvojho pracovného času ti môže zamestnávateľ nariadiť ako prácu nadčas.
ivka70
21.12.19,18:29
Nejde o nadcas, nemusis za to dostat nahradne volno, ide o pracu vo sviatok s priplatkom za pracu vo sviatok.
Ak si nebudes chciet cerpat nahradne volno, pripravis len seba o volno, v peniazoch to bude to iste, zamestnavatel nic nezaplati navyse. Bude sa len tesit, ked ti nebude musiet dat volno.
sito
21.12.19,19:02
Možno to nie je nadčas?

Ale 6.1.2020 je sviatok, štátny.