Milo112
10.02.20,06:39
Zdravím..
Mám taký problém a neviem na koho sa obrátiť.
Chodím na VŠ no moc na to nenapĺňa a podarilo sa mi urobiť len 2 skúšky zo 6.. čo by znamenalo že v letnom semestri by som musel spraviť všetky plus nejaké navyše. Čo je nereálne.
Navyše chcel by som ísť študovať iny odbor. Takže tu nastáva otázka..

Pustí ma škola do ďalšieho semestra ? Viem to by bolo najlepšie zistiť oficialne tam..
No ak ma pustí tak som vlastne študent až pokiaľ nejak nezistia a nevylúčia ma ?

Ak by sa stalo že ma teraz vylúčia a ja si dám prihlášku na VŠ no zápis bude až dajme tomu v júli tak odvtedy sa stávam študentom alebo až na začiatku akademického roka ?
Ak až od začiatku tak je nejaká možnosť to pokryt z dôvodu že asi ťažko nájdem prácu na pár mesiacov aby som si mohol platiť zdravotné a pod.
Alebo na koho sa v týchto otázkach obrátiť ?
Ďakujem
veronikasad
10.02.20,06:22
Položil by si otázku "Pusti ma skola do druhého semestra?" aj vtedy, keby si musel štúdium zaplatiť?
pavol54
10.02.20,06:45
škola by pustila vždy, ak by na to stačila peňaženka študenta. A ešte nenapísal o aký druh školy sa jedná či je sociológia alebo medicína
ivka70
10.02.20,07:17
Studentom si dovtedy, kym ta skola nevyluci pre nesplnenie podmienok pokracovania v dalsom semestri.
To moze byt koncom vo februari a su skoly, ktore skumaju podmienky az na konci druheho semestra, cize v auguste.

Ak zacnes studovat iny odbor, stavas sa studentom odo dna zapisu, najskor vsak od zaciatku akademickeho roka, teda 1.9.

Ak sa zamestnas, budes mat ZP platene zo zamestnania/dohody. Najst si pracu na dohodu nie je az taky problem, ponuk je dost.
Ak sa nezamestnas po vyluceni zo skoly, mozes sa evidovat na urade prace, vtedy bude za teba platitelom zdravotneho poistenia stat.
Ak ani jedna z moznosti nebude pre teba vyhovujuca, mozes sa prihlasit vo svojej zdravotnej poistovni ako somoplatitel a platit si ZP sam (teda asi skor tvoj zivitel, kedze ty asi prijem mat nebudes v takom pripade ziadny).
Milo112