kukulienka21
11.05.20,19:42
Neviem, či ma správne pochopíte. Moja teta pracuje ako kuchárka v detskom domove /nepretržitá prevádzka/. Strieda sa s ďalšími dvomi kuchárkami. Ako je možné, že jej nevychádza fond pracovného času za mesiac a vždy jej strhnú nejaké 1-2 dni dovolenky.
V robote sa striedajú.
1. kuchárka - 2 dni /PO-UT/ 12 hod /5-17 hodiny/2 dni voľno a potom PIA - SO - 12 hod. a v Nedeľu 5-14 hodiny
2. kuchárka - má celý týždeň PO- PIA - 9 hodín /5-14 hodiny/
3. kuchárka - má len 2 dni v týždni ST - ŠT - 12 hod. /5-17 hod. a PO, UT, PIA, SO, NE voľno.
Fond pracovného času im uvádzajú len za pracovné dni - napr. v júni bude 22 dni tak 176 hodín. Neviem, či je to správne. Bude jej chýbať 8,5 hodiny tak jej strhne dovolenku. To sa takto nedá robiť. Veď dovolenka by mala byť na oddych. Prosím vysvetlite mi to...Veľké Ďakujem
avalik
11.05.20,18:47
no nie je to spravne ... aj ked je DD nepretrzita peravadzka oni ju nemaju, nepracuju aj v noci...
a teda pracovisko kuchyne je jednozmenna prevadzka ale nerovnomerne rozvrhnuty pracovny cas

takze kolko hodin maju v pracovnej zmluve tydzenne? 37,5? (aj v sulade s kolektivnou zmluvou - patria pod verejnu spravu?)

cize ked maju 37,5 hod. tyzdenne a naplanovane maju tak ako uvadzas, tak kazda ma svoj mesacny fond podla tohto rozpisu ... niektora viac hodin, niektora menej a a v ramci 4 mesiacov by sa to malo vyrovnat - ak nie, tak hodiny, ktore jej chybaju su prekazka na strane zamestnavatela, ak odpracovala viac, tak je to praca nadcas - hodte si to do excelu spocitajte, porovnajte s oficialnou dochadzkou ( nech si urobi kopie zaznamov skutocnej dochadzky) ... ak bude rozdiel, predlozit zamestnavatelovi a ziadat vyplatit rozdiel - aj spatne, tusim 3 roky - ak nebude zamestnavatel reagovat, podat podnet na inspektorat prace, staznost zriadovatelovi

Este dopnim, prestavka 0,5 hod. sa nezapocitava do odpr. casu ... takze pracovne zmeny nie su 12 ale 11,5 a nie 9 ale 8,5 hodiny.

Doplnenie: