ACCNT
13.09.06,11:58
zdravim, som denny student VS a bol som na brigade.
mam otazku ohladom danenia a odvodou do zdravotnej poistovne.
pracoval som cez agenturu na dohodu o vykonani prace a podpisal som aj vyhlásenie k zdaneniu príjmov(neviem ako sa to presne vola, ale proste ak zarobim menej ako urcitu ciastku, tak mi to nezdania).

tu:
http://www.studentservis.sk/faq.html som nasiel tento odstavec:


http://www.studentservis.sk/obr/bgd_kocka_modra.gif Platím aj dane alebo niečo iné ?
Vaše mzdy sú zdaňované v zmysle platných zákonov SR. Ako študenti ale máte nárok uplatniť si Vyhlásenie na zdanenie príjmov fyzických osôb zo závislej činnosti a z funkčných pôžitkov (tým sa z Vášho zárobku do 7568 Sk mesačne dane neodvádzajú). V prípade, že zarobíte za kalendárny mesiac viac ako 3000 Sk, ste zo zákona povinný odviesť zo svojej mzdy 14% do Vašej zdravotnej poisťovne.
Prva otazka-su tie sumy(7568 a 3000) aktualne a platia aj pre dohodu o vykonani prace?

za august som zarobil nieco cez 4200 SK(uz mi to aj vyplatili, a nezdanili).
za september som odrobil 29hodin*85SK+8h*50SK=takze to asi bude 2865 SK.

...takze ak som dobre pochopil, tak za august musim odviest zdravotnej poistovni 14%?...ak hej, kde najdem potrebne tlacivoa ako sa vola?
...a daslia otazka, kedze to nebude vyssie ako 7568, tak nemusim platit dan. co ale,ked to bude vyssie? zdania mi to v agenture, alebo to musim zaplatit ja?

thx za odpovede.

...tak teraz som si precital thread: dohoda-o-brigadnickej-praci-studentov a zistil som, ze je to tak asi ako sa domievam-teda za predpokladu, ze platia rovnake podmienky(?) pre dohodou o brigadnickej praci studentov a pre dohodu o vykonani prace.
Monika1
13.09.06,11:17