Kucerova0
10.09.20,15:22
Som študent VŠ, rodičia sú rozvedení, žijem s matkou a keďže som už dospelá, mala som si podať žiadosť na súd, ak chcem mať súdom určené výživné od otca. S ním je to ale na dlhé lakte a som rada, že sa mi podarilo s ním dohodnúť aspoň na akej-takej almužne čo mi dá (viem, že súd by mi viac ani neurčil, pretože on má známosti všade a podplatí aj Najvyššieho). Riešim v tomto akademickom roku 2020/2021 sociálne štipendium. Potrebujem xy potvrdení, no potrebujem aj rozsudok zo súdu s presnou výškou výživného určenou súdom. Nemáte niekto skúsenosť s tým, keď je výživné len ústnou dohodou? Chcem vedieť, či sa mi podarí vybaviť sociálne štipendium, keď tento rozsudok nemám. Vedel by mi niekto poradiť? Ďakujem.
Mila123
10.09.20,13:25
prepáčte, stále známosti fungujú???? hádam nemyslíte vážne, neverím tomu, čo má sudca z toho, že mu prisúdi nižšie výživné???? to mu otec zaplatí? alebo iba zo známosti???? neverím, teda požiadajte, resp. dajte návrh na určenie výživného súdnou cestou, inak nič od štátu nedostanete....
misoft
10.09.20,13:27
mimotemy platí tú "almužnu" priamo na ruku, alebo prevodom? Pretože ak "na ruku" - môžeš požiadať o soc. štipendium, budú pýtať doklady - vtedy nech ti poradia, čo budeš potrebovať.
Na súd to môžeš vždy podať - aj keby tvrdil, že ti platí, pokiaľ nemá dôkaz = nič neplatí.
Kucerova0
10.09.20,13:29
žiaľ, mám veľmi zlú skúsenosť z rozvodu rodičov, nemôžem menovať, ale som rada, že pani sudkyňa a aj jeho advokátka už nie sú na svojich miestach... preto sa pýtam, či musí byť výživné určené súdom alebo sa to dá aj inak (nejakým čestným vyhlásením napr.). Preto čakám odpoveď niekoho z praxe, kto má skúsenosť, že to ide aj takto. Každopádne ďakujem aj za váš názor.
Kucerova0
10.09.20,13:32
platí prevodom, skúsim to riešiť asi výpisom z účtu poprípade.
Mila123
10.09.20,13:36
čo máte napísané , uvedené v žiadosti o sociálne štipendium? aký doklad je tam?
ivka70
10.09.20,15:40