namitae
20.10.20,09:53
Môže zamestnanec, ktorý je na dovolenke prísť na pár hodín do práce, pričom mu bol za tieto hodiny preplatený príplatok za nadčas? Ak áno, za akých podmienok?
Ďakujem
namitae
20.10.20,08:01
Ďakujem, toto som našla, ale nemám prístup
veronikasad
20.10.20,09:07
Nadcas z tohto dovodu mu nevznikne. Ako vykon práce sa preplatia odpracované hodiny a zbytok hodín bude vykazana dovolenka
namitae
20.10.20,09:48
Takže by mu mal zamestnávateľ skrátiť dovolenku?
Nikde som v zákone takúto možnosť nenašla. Ale nie som odborník.
veronikasad
20.10.20,11:48
Prečo skrátiť? Mal by mu prerušiť čerpanie dovolenky...
namitae
20.10.20,12:12
Lenže on to už spravil. Preplatil zamestnancovi dovolenku aj nadčas, takže... Je takéto vyplatenie nadčasu neoprávnené?
Pri PN jasne zamestnanec nesmie vykonávať pracovnú ani mimopracovnú činnnosť na dohodu, ale dovolenka nikde nie je spomínaná, čo si podľa mňa zamestnávateľ vyložil tak, že je to dovolené.
Mila123
20.10.20,12:20
čerpať D v jednom PP a ísť do práce v druhom PP sa dá, ale v tom istom PP? ak čerpem D tak nie som v práci, ak pracujem na tej istej pozícii prečo mám čerpať D? mne sa to zdá prirodzené, logické, a toto v žiadnom zákone nenájdete......
Jana Motyčková
20.10.20,12:47
Ak pracoval vo svojom bežnom pracovnom čase (v rámci rozvrhu zmien) počas dovolenky, ide o prerušenie čerpania dovolenky, to je možné, s takým prípadom zákon počíta, ale potom mu má byť zaplatený odpracovaný čas a nemá mu byť platená dovolenka - nie je to čerpanie dovolenky. Toto je možné len výnimočne a dá sa predpokladať že len so súhlasom zamestnancom. Druhá vec je, ak robil v daný kalendárny deň, keď mal dovolenku, v čase mimo svojho rozvrhu zmien, tak aj čerpal dovolenku a má nadčas, takýto postup by ale tiež nemal byť bežný, ak sa to stalo výnimočne, v každom prípade by nemohlo ísť o nariadený nadčas, ale len o dohodnutý nadčas.
namitae
20.10.20,16:17