liannaa
11.02.21,16:01
Firma Platit sa oplati, komunikuje so mnou cez smsky, cez email, ze som dlzim peniaze za pokuty za cestovne listky, s pred 10 rokov. Ma to nejaku platnost?
ivka70
11.02.21,15:06
a dlzis? vyzyval ta nejaky dopravca na zaplatenie pokuty?
liannaa
11.02.21,15:18
Dopravny podnik predal vsetky pokuty na Platit sa oplati. Nedostala som ani raz list nic. Som 10 rokov v zahranici, jedneho dna ma napadlo ze si zavolam na dopravny podnik, lebo som si pamätala ze som dostala pokutu ako studentka, ze si to vyriesim, a na to mi kamaratka radila, ze som spravila blbost ze je to umlcane... Tak teraz maju moj Email a Cislo a otravuju nonstop. Dokonca mi chceli dazu zlavu 50% na Pokuty, pred par mesiacmi
buchač
11.02.21,15:33
ivka70
11.02.21,15:38
Ked si ty bola 10 rokov v zahranici, mohli ti kludne posielat vyzvy a ty si ich neprebrala.
V takom pripade je stale este nepremlcana, Pozri link od buchaca.
liannaa
11.02.21,15:41
OK... diky pozriem
buchač
11.02.21,17:00
Ak nebudeš niečomu rozumieť, tak oslov nick "podliak"...je to síce manager...ale je na hovno, takže aj tak nepomôže.
misoft
11.02.21,18:36
Nuž - článok síce k téme, ale!
Lehota splatnosti už dávno pominula - tam je premlčanie 3 roky. 10 rokov v prípade exekúcie - lenže ona ani exekúciu nemá! Len nejaká pofidérna firma sa jej zatiaľ vyhráža. Takže aj keď zavolala na DP - tí to "predali" tým šmejdom-vydieračom (počítam po troch rokoch - klasika), tí ani nepodali návrh na exekúciu.
V takých prípadoch je niekedy rozumné začať s protiútokom - oznámiť tým vydieračom, že je to premlčané a prípadné ďalšie obťažovanie bude riešené právnou cestou - prípadne i žalobou na nich. Teda BU-BU-BU.
Ver - niekedy táto metóda pomáha.
ivka70
12.02.21,06:29
Ak si je slecna ista ,ze ju nevyzyvali, ked bola v zahranici, tak ano.
Zvycajne si ale dopravny podnik tieto terminy strazi a vie preukzat neprebratie vyzvy v relevantnej dobe, cize predpokladam, ze bude vediet preukazat opravnenost vymahania pohladavky.