janulka5595
17.02.21,06:03
Ahojte,

teraz mám chrobáika v hlave ohľadom týchto dôhôd so študentami - tak kontrolujem aj minulé roky čo konateľka pouzatvárala dohody s brigádnikmi.

Našla som jendu dohodu so študentkou za rok 2018. V tom roku bola stanovená nejaká minimálna hodinová mzda študenta pracujúceho na DoBPŠ? Už sa k tomu na nete neviem dopátrať.

V dohode uviedli mzdové podmienky ako 2,62€/na hodinu

Či je to správne, alebo nie.
Ak to nie je správne, už to asi spätne po nej neopravím, že?
Ďakujem
ivka70
17.02.21,05:10
Každý zamestnanec má v zmysle § 119 ods. 1 Zákonníka práce právny nárok na mzdu najmenej vo výške minimálnej mzdy. Inštitút minimálnej mzdy upravuje zákon č. 663/2007 Z. z. o minimálnej mzde v znení neskorších predpisov. Tento zákon sa vzťahuje nielen na zamestnancov v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom vzťahu, ale od 1. januára 2013 aj na fyzické osoby, vykonávajúce pre zamestnávateľa práce na základe niektorej z dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru (dohoda o vykonaní práce, dohoda o brigádnickej práci študentov a dohoda o pracovnej činnosti).
https://www.employment.gov.sk/sk/praca-zamestnanost/vztah-zamestnanca-zamestnavatela/odmenovanie/minimalna-mzda/
janulka5595
17.02.21,05:23
Ďakujem Ivka, aj toto som čítala. Dá sa to spätne ešte nejak opraviť po nej alebo to už nechať tak? Ak by bola kontrola, nech si to obhajuje?
ivka70
17.02.21,05:27
Teoreticky vidim len moznost upravit pocet hodin, aby vysledna odmena sedela na minimalnu mzdu?
janulka5595
17.02.21,05:35
Ano aj ja som videla len tuto moznost, pocet odpr. hodin sa mi aj tak asi nikde vo vykazoch neodrazi, ak to zmenim ze? Dakujem
janulka5595
17.02.21,05:43
Ivka, ale dohodu už asi nezmením, že? Tých uvedených 2,62€/hod čo do nej vpísala. Či môžem opraviť aj to?
Opravím na 2,759€ (min.hod.mzda v 2018) a doplním text + výkonnostné prémie?
Lebo odmenu nebude mať presne počet hod x min. mzda tak aby mi to sedelo?