Aďka242
09.04.21,19:50
Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať na váš názor. Pracujem ako kuriér, momentálne na TPP. Platená som od počtu roznesených balíkov - 0,70€ brutto / ks. Denne doručím od 70-115 balíkov, tá škála je naozaj široká. Všetci moji kolegovia do jedného sú na živnosť a chvália si to. Premýšľam či sa mi to oplatí alebo nie. Nikdy som živnosť nemala, vôbec neviem, čo to obnáša, aké sú riziká a čo všetko sa môže stať.
Prosím o radu.
Ďakujem
veronikasad
09.04.21,18:01
základný mesačný plat máš aký ?
veronikasad
09.04.21,18:02
pri živnosti by bola rovnaká sadzba za doručenie balíka ?
veronikasad
09.04.21,18:04
na doručovanie používaš svoje motorové vozidlo ?
Aďka242
09.04.21,18:06
Nemám daný mesačný finančný základ. Všetko závisí od toho, koľko balíkov rozveziem. Pri živnosti by to bolo platené rovnako a používam firemné auto
veronikasad
09.04.21,18:23
Zober si kalkulačku a počítaj :
- ak budeš na pracovnú zmluvu, z hrubej mzdy zaplatíš odvody do ZP a SP spolu 13,4 %, zo zbytku po uplatnení mesačnej NČZD (375,95€) zaplatíš 19 % daň a čistu mzdu ti zamestnávatel pošle na účet.

Keď budeš živnostník, už nebudeš zamestnancom, ale výkon práce budeš mesačne fakturovať. Doporučujem pred prechodom na živnosť písomne si dohodnúť zmluvné podmienky - cena práce, splatnosť faktúry, zodpovednosť za škodu.

Na účet - na základe tebou vystavenej faktury ti príde celá suma vykonanej práce. Mesačne - do konca roka 2022 - budeš plati preddavky na zdravotné poistenie z minimálneho vymeriavacieho základu - aktuálne do konca roku 2021 - 76,44€.
Sociálne poistenie začneš platiť až od 1.7.2022 - ak tvoj príjem v roku 2021 prekročí 12-násobok min. vymeriavacieho základu cca 6800€.

Píšeš že budeš používať firemné auto odberatela, kto bude platiť PHM ?