kemik
23.09.06,15:34
Som student studujuci na VS v Prahe s trvalym bydliskom na Slovensku. V Prahe popri studiu pracujem na polovicny uvazok v jednej nadnarodnej firme. Pri podpisovani pracovnej zmluvy som zaroven vypisoval tlacivo pre socialnu a zdravotnu poistovnu. Zdravotna poistovna mi vystavila ich eurokarticku poistenca.
Pokial viem, tak ako studentovi mi na SR plati socialne a zdravotne poistenie stat.
Tu v cechach si to socialni a zdravotn poisteni platim ja (strhava sa mi to z vyplaty).
Je to takto v poriadku? Ze mam platene 2x socialne a 2x zdravotne poistenie? V ktorom zakone je to blizsie popisane?

Vopred dakujem za rady.
dazap
24.09.06,20:03
Štát za študentov platil do 31.12.2003. Od 1.1.04 na územi SR Vám nejde nič do dôchodku. Obdobie štúdia si môžete na SR zaplatiť kedykoľvek spätne. Je ale dôležite, či VS, ktorú navštevujete, akceptujú aj v SR.
kukučka
24.09.06,20:45
Kde zistím, ktorá vysoká škola v cudzine je akceptovaná na Slovensku?
Jozef Mihál
25.09.06,05:39
Som student studujuci na VS v Prahe s trvalym bydliskom na Slovensku. V Prahe popri studiu pracujem na polovicny uvazok v jednej nadnarodnej firme. Pri podpisovani pracovnej zmluvy som zaroven vypisoval tlacivo pre socialnu a zdravotnu poistovnu. Zdravotna poistovna mi vystavila ich eurokarticku poistenca.
Pokial viem, tak ako studentovi mi na SR plati socialne a zdravotne poistenie stat.
Tu v cechach si to socialni a zdravotn poisteni platim ja (strhava sa mi to z vyplaty).
Je to takto v poriadku? Ze mam platene 2x socialne a 2x zdravotne poistenie? V ktorom zakone je to blizsie popisane?

Vopred dakujem za rady.
Zdravotné poistenie v SR Vám štát neplatí. Odkedy študujete v Prahe, mali ste sa odhlásiť zo slovenského systému zdravotného poistenia. Ak ste tak neurobili, rýchlo bežte do vašej slovenskej zdravotnej poisťovne.
kemik
25.09.06,05:42
Kde zistím, ktorá vysoká škola v cudzine je akceptovaná na Slovensku?