alex111
11.01.22,10:51
Ako postupovať, ak zamestnanec na lekárskom posudku od PZS je spôsobilý na výkon práce za dodržania nasledovných podmienok:
- nespôsobilý na výkon práce zvárača,
- nespôsobilý na výkon práce vo výškach a hĺbkach ako údržbár, ostatné údržbárske práce vykonávať môže.

Zamestnanec pracuje ako vodoinštalatér, kurič plynovej kotolne, údržbár a zvárač.
Pri svojej práci samozrejme často používa aj rebrík.

Ak nemáme možnosť preradiť zamestnanca na iné vhodné miesto, môžeme s ním rozviazať pracovný pomer §63 ods. 1c) aj v prípade, ak v tom posudku je uvedené, že ostatné údržbárske práce vykonávať môže?
V podstate je nám na nič človek, ktorý napr. ani žiarovku nebude môcť vymeniť, lebo k tomu potrebuje rebrík a to je už práca vo výškach.
Tweety
11.01.22,09:58
Najprv by som to skúsila s jeho preradením na inú pozíciu. Ak taká možnosť nie je, potom je možné skončiť PP výpoveďou podľa §63 odst.1, písm. c ZP alebo Dohodou z rovnakého dôvodu. Samozrejme mu v oboch prípadoch skončenia PP vznikne nárok na odstupné podľa §76 ZP.
misoft
11.01.22,10:12
To, že má nejaké obmedzenia, nedáva dôvod, aby s nim bol rozviazaný PP. A ZP (nájdi si) dáva možnosť preradenia na inú prácu, pracovnú pozíciu, pre ktorú tie obmedzenia neplatia.
Ak by sa takáto práca nenašla - potom ukončenie PP zo zdravotných dôvodov.
alex111
11.01.22,10:13
Ďakujem pekne za odpoveď. Samozrejme o možnosti preradenia sme uvažovali, ale nemáme možnosť zamestnanca preradiť na iné miesto. Mňa len miatlo to, že PZS vyslovene neurčila, že zamestnanec je nespôsobilý na výkon práce, ale uviedla, že je nespôsobilý iba na činnosť zvárača a prácu vo výškach. Ale prácu vo výškach vykonáva skoro pri každej z činnosti údržbára.
alex111
11.01.22,10:16
Ďakujem za odpoveď. Už som doplnila do otázky, že nemáme možnosť zamestnanca preradiť na inú prácu.
ivka70
11.01.22,11:34
to ale PZS nerozhoduje, udrzbar moze kludne pracovat len na zemi ....
alex111
11.01.22,13:05