Dada
27.09.06,05:43
O stravných lístkoch tu už bolo popísané hodne, ale mám jednu "skúsenosť", s ktorou potrebujem pomôcť, aby som následne mohla pomôcť.
Mám kámošku, ktorá pracuje ako zdravotná sestra. Zdravotnícke zariadenie je neštátne a je pomaly v Bohom zabudnutej dedine. Pracuje tam už dlho a stále žiada od svojej zamestnávateľky (lekárky), aby jej poskytla na stravovanie aspoň "dežanérky", lebo v obci nie je žiadne stravovacie zariadenie. A keďže ako zamestnanec má nárok na tie stravenky, tak jej chcem s týmto pomôcť. Lekárka sa odvoláva na to, že keď v obci nie je žiadne stravovacie zariadenie, tak nemá nárok na stravenky. Toto jej vraj poradila audítorka, ktorá jej zároveň vedie účtovníctvo.
Tak teda sa Vás skúsenejších pýtam. Má nárok aspoň na "dežanérky" ? (podľa mňa má). A ako má postupovať, aby jej zamestnávateľka tie lístky poskytla? Na čo všetko sa má odvolať? Aký zákon, vyhlášku, nariadenie jej ukázať? Čo všetko má pre to urobiť?
Ďakujem za akúkoľvek radu.
Braňo
27.09.06,03:58
Áno, ako zamestnanec na tie stravné lístky má, bez ohľadu na to, kde sa nachádza stravovacie zariadenie (predpokladám, že má pracovný úväzok nad 4 hodiny denne). Pochybujem, že toto môže poradiť audítorka.:) Tej sestričke by som poradil, aby pred lekárkou použila vetu : "Pani doktorka, mohla by som si preveriť, či mám nárok na stravné lístky na Inšpektoráte práce," :p ? Mohlo by to zabrať. :D Na jedno teplé jedlo a vhodný nápoj (pitný režim) má nárok v súlade so Zákonníkom práce.
Dada
27.09.06,04:03
Áno, ako zamestnanec na tie stravné lístky má, bez ohľadu na to, kde sa nachádza stravovacie zariadenie (predpokladám, že má pracovný úväzok nad 4 hodiny denne). Pochybujem, že toto môže poradiť audítorka.:) Tej sestričke by som poradil, aby pred lekárkou použila vetu : "Pani doktorka, mohla by som si preveriť, či mám nárok na stravné lístky na Inšpektoráte práce," :p ? Mohlo by to zabrať. :D Na jedno teplé jedlo a vhodný nápoj (pitný režim) má nárok v súlade so Zákonníkom práce.