klacmanova1
05.05.22,11:49
Pracovník odpracoval za tento rok celý január. Február odpracoval celý okrem 3 dní dovolenky. Marec odpracoval 1 deň, 3 dni mal dovolenku a potom zostal na PN, na ktorej bol až do konca apríla. Nastúpil 2. mája odpracoval 1 deň a začal čerpať dovolenku. Je možné, že bude zase PN. Ja teraz vlastne neviem ako s tou jeho dovolenkou, môže si ju vôbec čerpať, keď ani nevieme či bude chodiť do práce. Dúfam že som to vysvetlila, prosím poradiť som v tomto začiatočník.
Tweety
05.05.22,09:53
So súhlasom zamestnávateľa môže čerpať D, na ktorú mu nárok ešte nevznikol a je predpoklad ,že mu vznikne do konca roka .
V ZP je to §113 odst.1 Zamestnávateľ môže určiť zamestnancovi čerpanie dovolenky, aj keď dosiaľ nesplnil podmienky na vznik nároku na dovolenku, ak možno predpokladať, že zamestnanec tieto podmienky splní do konca kalendárneho roka, v ktorom dovolenku čerpá, alebo do skončenia pracovného pomeru.
Zatiaľ mu vznikol nárok na D za odpracované dni vo výške 2/12 z ročného nároku. Za každých 21 odpracovaných dní je nárok 1/12. Takže to ďalšie čerpanie treba zvážiť.
veronikasad
05.05.22,09:59
Čerpal novú alebo starú dovolenku?
klacmanova1
05.05.22,10:08
Za každý odpracovaný mesiac má nárok na 2 dni dovolenky. To znamená, že za tie štyri mesiace/ aj keď bol PN?/ má nárok na 8 dní dovolenky? Keďže si vybral do konca apríla 6 dní, tak ešte môže čerpať v máji 2 dni? Keďže nevieme, ako sa to bude vyvíjať ďalej.
veronikasad
05.05.22,10:12
Zatiaľ nemá, nepracoval 60 dní (započítava sa aj čerpanie dovolenky), zatiaľ má nárok len na dovolenku za odpracované dni 2/12 ročného nároku.
Spocitaj koľko dní mu do 60 dní chýba, aj čerpanie dovolenky v máji sa počíta ako odpracovaný deň + sviatky mimo PN
klacmanova1
05.05.22,10:34
Takže ak tomu dobre rozumiem tak januar a februar pracoval, tak mu patria 4 dni dovolenky, počas Pn mu nevznikol nárok na dovolenku lebo ešte neodpracoval 60 dní. Ak ich odpracuje tak až potom mu vznikne nárok na dovolenku?
Tweety